Nowe Audi Q5 debiutuje w wersjach Plug-in. Jaką mają moc?
Miłośnicy motoryzacji odliczają już dni do premiery zupełnie nowego Audi Q3. Tymczasem Bawarczycy serwują nam nowość w postaci dwóch wersji hybrydowych Plug-in, które wczesną jesienią bieżącego roku trafić mają na europejski rynek do oferty bardziej prestiżowego SUV-a, czyli Audi Q5.
W gamie Audi Q5 trzeciej generacji dostępne były dotychczas następujące jednostki napędowe: 2.0 TFSI (204 KM), 2.0 TDI (204 KM) oraz 3.0 TFSI (367 KM). Już niebawem europejscy klienci będą mogli wypróbować dwie kolejne nowinki. Chodzi o hybrydy Plug-in, które noszą oznaczenie „e-hybrid quattro” i uzyskują według danych technicznych maksymalną moc systemową rzędu 299 lub 367 koni mechanicznych. Warto podkreślić, że energia służąca do napędzania kół gromadzi się w akumulatorach mających pojemność 25,9 kWh (netto 20,7 kWh).
Nowe Audi Q5 w wersjach Plug-in – dane techniczne i osiągi:
Audi Q5 e-hybrid quattro 220 kW
Audi Q5 e-hybrid quattro 270 kW
jednostka spalinowa:
2.0 TFSI
2.0 TFSI
moc systemowa:
299 KM
367 KM
maks. moment obrotowy:
450 Nm
500 Nm
sprint 0-100 km/h:
6,2 sek.
5,1 sek.
prędkość maksymalna:
250 km/h
250 km/h
średnie spalanie:
2,5-3,3 l/100 km
2,6-3,4 l/100 km
średnie spalanie przy rozładowanym akumulatorze:
7,2-8,3 l/100 km
7,4-8,4 l/100 km
Maksymalna moc ładowania AC sięga 11 kW. Jeśli „bateria” jest zupełnie pusta, operacja nabicia jej do pełna zajmuje użytkownikowi około 2,5 godziny. Audi ujawniło, że maksymalny zasięg w trybie elektrycznym oscyluje w graniach stu kilometrów. Wiemy ponadto, że Q5 e-hybrid quattro z mocą systemową 220 kW (299 KM) kosztuje w Niemczech od 63 400 euro, podczas gdy analogicznie skonfigurowany Sportback to już wydatek rzędu 65 900 euro. Odmiana 367-konna została natomiast wyceniona na kwotę minimum 71 800 euro.