Nowe Renault Symbioz również w wersji 48V
Kompaktowy crossover Renault zadebiutował w konfiguracji z samoładującą się hybrydą 1.6 E-Tech o mocy 145 koni mechanicznych. Tymczasem łowcy zdjęć szpiegowskich twierdzą, że niebawem Symbioz otrzyma również wersję mikrohybrydową z instalacją 48V.
Sercem modelu Renault Symbioz jest zamknięty układ hybrydowy o mocy 145 koni mechanicznych. Zastosowano w nim konstrukcję szeregowo-równoległą z 1,6-litrowym benzyniakiem oraz dwoma jednostkami elektrycznymi, z których jedna pełni rolę wysokonapięciowego rozruszniko-alternatora o mocy 18 kW. Do tego dochodzi bezsprzęgłowa, wielotrybowa skrzynia biegów i akumulator trakcyjny o pojemności 1,2 kWh. Jak wskazują dane techniczne, Symbioz legitymuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie około 4,6 l/100 km według cyklu pomiarowego WLTP.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Tymczasem łowcy zdjęć szpiegowskich zauważyli prototyp Symbioza z układem mikrohybrydowym, który opiera się na trzycylindrowym silniku benzynowym 1.2 TCe oraz wspomagającej go instalacji 48V (technologia mHEV). Prace badawczo-rozwojowe są już na ostatniej prostej. Najprawdopodobniej zadebiutują przednionapędowe warianty o mocy 120 oraz 140 koni mechanicznych. Wiarygodne źródła twierdzą ponadto, że na bazie Renault Symbioza powstanie siostrzany model firmowany znaczkiem Mitsubishi.