Nowy Peugeot 208 GTi to teraz elektryk
Francuska marka reaktywowała nazwę kultowego modelu Peugeot 208 GTi, którą otrzymał 280-konny hot-hatch z pełnym napędem elektrycznym. Na chwilę obecną ani ceny, ani data oficjalnej premiery rynkowej wtyczkowozu nie są jeszcze znane.
Ostatnia edycja Peugeota 208 GTi z napędem spalinowym zjechała ze sceny nieco ponad pięć lat temu. Francuski hot-hatch miał wówczas w zanadrzu 1,6-litrowego benzyniaka z turbodoładowaniem, który rozwija maksymalną moc rzędu 210 koni mechanicznych. Samochody z tej serii cieszą się wśród miłośników motoryzacji dużym uznaniem dzięki żywiołowej naturze i spontanicznym reakcjom, którym wcale nie musi towarzyszyć zawrotna prędkość.
Peugeot E-208 GTi – dane techniczne i osiągi:
- maksymalna moc: 280 KM
- maks. moment obrotowy: 345 Nm
- sprint 0-100 km/h: 5,7 sek.
- prędkość maksymalna: 180 km/h
- realny zasięg: do 350 km
- szybkie ładowanie 20-80%: >30 minut
W swoim najnowszym wcieleniu Peugeot 208 GTi stał się sportowym samochodem elektrycznym. Jego oficjalna nazwa handlowa to Peugeot E-208 GTi. Zaprezentowany na słynnym torze 24h Le Mans egzemplarz wyróżnia się obniżonym o trzydzieści milimetrów nadwoziem, zmodyfikowanym rozstawem kół oraz 18-calowymi felgami aluminiowymi, których wykończenie nawiązuje do Peugeota 205 GTi. Kolejnym wspólnym motywem jest drapieżny, jasnoczerwony odcień karoserii.
Peugeot E-208 GTi – wybrane elementy wyposażenia:
- kierownica z perforowaną czerwoną skórą i alcantarą
- jaskrawoczerwone dywaniki
- oświetlenie ambientowe
- pasy bezpieczeństwa w kolorze czerwonym
- fotele ze zintegrowanymi zagłówkami
- multimedia z nawigacją TomTom
- asystent obsługi głosowej
- bezprzewodowe parowanie telefonu
- zasilanie urządzeń zewnętrznych (system V2L)
- opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (215/40-18)
Peugeot E-208 GTi skrywa pod maską elektryczny silnik o mocy 280 KM oraz maksymalnie 345 niutonometrach momentu obrotowego. Kierowca uzyskuje dynamiczne przyspieszenie od zera do stu kilometrów na godzinę w około 5,7 sekundy, podczas gdy strzałka prędkościomierza może zapędzić się pod pole z napisem „180 km/h”. Stabilność i precyzję prowadzenia w zakrętach gwarantuje między innymi zintegrowany z przekładnią mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Energia służąca do napędzania kół gromadzi się w zestawie akumulatorów trakcyjnych CATL o pojemności 54 kWh brutto. Producent podkreśla, że elektryczne GTi zapewnia w swoim segmencie najlepszy stosunek masy do mocy, czyli 5,7 kg/KM.