Wyścigowa Toyota na ciekły wodór
Japoński koncern nadal eksperymentuje z napędem wodorowym w samochodach sportowych. Najnowszy pomysł to prototyp GR LH2 Racing, który będzie dostępny dla kibiców zebranych z okazji tegorocznej edycji słynnego wyścigu Le Mans 24h we Francji.
Od wielu lat Toyota promuje na świecie wodór jako paliwo przyszłości dla pojazdów różnego typu. Na rynku jest już dostępny Mirai drugiej generacji, wyposażony w technologię ogniw paliwowych, choć równolegle trwają prace mające na celu udoskonalenie technologii, która umożliwia wykorzystanie ciekłego wodoru w klasycznych silnikach spalinowych aut rywalizujących na arenie wyścigowej.
Jak informuje centrala Toyoty, niedawno światło dzienne ujrzał w Le Mans prototypowy GR LH2 Racing Concept. Maszyna wykorzystuje hybrydowy system z silnikiem spalinowym na ciekły wodór. Konstrukcja mierzy 5100 milimetrów długości oraz 2050 mm szerokości. Nowy prototyp stanowi rozwinięcie koncepcji modelu GR010 Hybrid, biorącego udział w mistrzostwach świata w klasie Hypercar, i według zamysłu inżynierów posłuży do dalszego rozwoju infrastruktury oraz technologii wodorowej.