Hyundai Kona Electric – zasięg, moc, cena
SUV
Kona to produkowany od 2017 roku crossover zaliczany do segmentu B. W 2021 roku auto przeszło facelifting. Sprawdziliśmy Hyundaia Konę Electric w słabszej wersji 136 KM.
Hyundai Kona w ofercie marki pojawił się w 2017 roku, zaś dwa lata później ofertę uzupełniła odmiana bezemisyjna Electric. Nazwa modelu wzięła się od regionu na Hawajach, zaś auto powstało na platformie Hyundaia i20 drugiej generacji. W 2021 roku koreański producent przeprowadził facelifting Kony, która zyskała m.in. przeprojektowany przód. W ofercie pojawiła się także usportowiona Kona N oraz bogato wyposażona wersja N Line. W naszym teście prezentujemy Konę Electric w wersji 136 konnej, w specyfikacji Executive.
Hyundai Kona Electric – silniki, moc
Kona oferowana jest z trzema silnikami benzynowymi do wyboru: 1.0 T-GDI 120 KM, 1.6 T-GDI 198 KM oraz 2.0 T-GDI 280 KM (wersja N). Ponadto Konę można kupić z napędem hybrydowym typu plug-in, opartym na silniku 1.6 GDI, którego moc systemowa wynosi 141 KM. Ofertę uzupełnia wersja Electric, dostępna w dwóch wariantach mocy: 136 KM oraz 204 KM.
Hyundai Kona Electric – wymiary, funkcjonalność
Długość Kony Electric wynosi 4205 mm, szerokość 1800 mm, wysokość 1570 mm, zaś rozstaw osi 2600 mm. Prześwit bezemisyjnej Kony mierzy 158 mm, o 12 mm mniej niż w odmianie spalinowej. Pojemność bagażnika 374 w wersji z napędem benzynowym, zaś w Konie Electric 332 litry.
Hyundai Kona Electric – cena
Chętni na Hyundaia Konę bazowej specyfikacji Pure, z podstawowym silnikiem 1.0 T-GDI 120 KM dysponować muszą kwotą minimum 90 900 zł. Bogata wersja Executive 4WD ze 198 konnym silnikiem 1.6 T-GDI wyceniona została na 138 400 zł. Ceny wersji hybrydowej wahają się od 112 500 zł za wersję Modern, po 134 500 zł za odmianę Executive.
Zeroemisyjna Kona Electric 136 KM w specyfikacji Modern kosztuje 151 900 zł, Smart 161 900 zł, zaś najbogatszej Executive 179 900 zł. Najmocniejsza 204 konna Kona Electric Executive, to wydatek rzędu 197 900 zł. To nieco więcej niż usportowiona Kona N Performance, której cena wynosi 190 900 zł.
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Hyundai Kona Electric – wrażenia z jazdy
Jeśli ktoś szuka niewielkiego, bezemisyjnego crossovera i ma go gdzie ładować, Hyundai Kona Electric będzie dobrym wyborem. W słabszej 136 konnej wersji auto na jednym naładowaniu może przejechać według producenta do 305 km, jednak realnie w naszym teście było to bliżej 250 km. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 9,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 155 km/h. Mocniejszy wariant 204 KM według producenta przejedzie na jednym naładowaniu do 484 km, zaś sprint do setki zajmie mu 7,9 sekundy. W naszej opinii do swobodnego przemieszczania się wystarczy jednak już odmiana 136 konna, w wersji Executive bogato wyposażona. To żwawy miejski elektryk, w dodatku atrakcyjny, nowoczesny i odrobinę tańszy od konkurencji.
Hyundai Kona Electric – podsumowanie
Kona, to jeden z popularniejszych modeli Hyundaia. Według danych IBRM Samar w pierwszym półroczu 2021 udział modelu Kona w całej sprzedaży Hyundaia wyniósł 8,43 proc. zaś w analogicznym okresie br. 7,53 proc. Mimo lekkiego spadku, Kona w dalszym ciągu dobrze się sprzedaje, zajmując czwarte miejsce za modelami: Tucson, I30 i i20.
Rywale Hyundaia Kony, to m.in. SEAT Arona, Skoda Kamiq, Volkswagen T-Cross i Taigo, Ford Puma, Ople Mokka i Crossland, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, Toyota Yaris Cross, Nissan Juke, Honda HR-V, Kia Stonic, Fiat 500X, Jeep Renegade, Renault Captur czy inny crossover Hyundaia, model Bayon. Jednak z racji na fakt, że wiele z wymienionych modeli nie ma w ofercie wersji elektrycznej, Kona Electric konkuruje głównie z Peugeotem e-2008 oraz Oplem Mokka e, od których jest nieco tańsza.
Konfigurator Hyundaia Kona znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek