Jeep Wrangler Rubicon – amerykańska terenówka z benzyniakiem pod maską
SUV
Jeep Wrangler to samochód instytucja. To wzorzec prawdziwej terenówki, która wjedzie wszędzie tam, gdzie tylko zechcesz. Przedrze się przez najbardziej wymagające bezdroża. Walory terenowe oraz przydatność auta w codziennym użytkowaniu zweryfikowaliśmy podczas testu wersji Rubicon. Pod maską naszego egzemplarza pracował benzynowy silnik produkujący 272 KM.
Rubicon to miasto w Stanach Zjednoczonych w stanie Wisconsin, w hrabstwie Dodge. Rubikon, ale pisane przez K to rzeka we Włoszech (ta sama, którą w 49 r.p.n.e. przekroczył Juliusz Cezar rozpoczynając wojnę domową).
Dla fanów motoryzacji Rubicon oznacza jeszcze coś innego. To jedna z wersji Jeepa Wranglera. Samochodu, który jest kwintesencją terenowego samochodu. Takiego prawdziwego wszędołaza, który nie skapituluje przed żadnym terenowym wyzwaniem.
Klienci w Polsce muszą spieszyć się z zakupem tego modelu, bowiem juz niedługo zniknie on z naszej oferty. Póki co pojazd można nabyć jako hybrydę plug-in, której układ generuje 381 KM bądź z 272-konnym benzyniakiem. W teście sprawdziliśmy walory tej drugiej odmiany.
To popularniejsze wydanie kultowego, amerykańskiego modelu. Z danych IBRM Samar zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ wynika, że w okresie styczeń-wrzesień 2025 roku polscy kierowcy kupili 185 Jeepów Wranglerów. Wśród nich 154 sztuki to benzyniaki, a 31 egzemplarzy to hybryda plug-in.
Jeep Wrangler Rubicon na autokatalog.pl
Jeep Wrangler 2.0 L Rubicon. Kultowa terenówka z potężnym benzyniakiem (film)