Jeep Wrangler Rubicon – amerykańska terenówka z benzyniakiem pod maską
Jeep Wrangler to samochód instytucja. To wzorzec prawdziwej terenówki, która wjedzie wszędzie tam, gdzie tylko zechcesz. Przedrze się przez najbardziej wymagające bezdroża. Walory terenowe oraz przydatność auta w codziennym użytkowaniu zweryfikowaliśmy podczas testu wersji Rubicon. Pod maską naszego egzemplarza pracował benzynowy silnik produkujący 272 KM.
Rubicon to miasto w Stanach Zjednoczonych w stanie Wisconsin, w hrabstwie Dodge. Rubikon, ale pisane przez K to rzeka we Włoszech (ta sama, którą w 49 r.p.n.e. przekroczył Juliusz Cezar rozpoczynając wojnę domową).
Dla fanów motoryzacji Rubicon oznacza jeszcze coś innego. To jedna z wersji Jeepa Wranglera. Samochodu, który jest kwintesencją terenowego samochodu. Takiego prawdziwego wszędołaza, który nie skapituluje przed żadnym terenowym wyzwaniem.
Klienci w Polsce muszą spieszyć się z zakupem tego modelu, bowiem juz niedługo zniknie on z naszej oferty. Póki co pojazd można nabyć jako hybrydę plug-in, której układ generuje 381 KM bądź z 272-konnym benzyniakiem. W teście sprawdziliśmy walory tej drugiej odmiany.
To popularniejsze wydanie kultowego, amerykańskiego modelu. Z danych IBRM Samar zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ wynika, że w okresie styczeń-wrzesień 2025 roku polscy kierowcy kupili 185 Jeepów Wranglerów. Wśród nich 154 sztuki to benzyniaki, a 31 egzemplarzy to hybryda plug-in.
Jeep Wrangler Rubicon na autokatalog.pl
Jeep Wrangler 2.0 L Rubicon. Kultowa terenówka z potężnym benzyniakiem (film)