Elektryczny Ford Explorer zamiast dużego SUV-a z hybrydą
Aktualnie nazwa „Explorer” zarezerwowana jest dla mierzącego ponad pięć metrów długości SUV-a o napędzie hybrydowym typu Plug-in. Dni tego modelu w europejskiej gamie Forda są jednak policzone.
Kilka dni temu pisaliśmy o premierze zupełnie nowego, mierzącego 4470 milimetrów długości modelu Ford Explorer z napędem elektrycznym. Stylistyka nadwozia sprawia, że samochód przypomina wyglądem typowe auta amerykańskie, choć będzie wytwarzany w Europie, a nie za Oceanem. Szczegóły dotyczące cen poznamy w późniejszym terminie. Ze strony producenta padła jednak obietnica, że „elektryk” ma kosztować w bazowej wersji poniżej 45 000 euro, co przy obecnym kursie daje kwotę około 210 000 złotych.
W związku z premierą elektrycznego Explorera pojawiły się pytania dotyczące dalszych losów „starego” modelu o tej samej nazwie handlowej. Przypomnimy, że chodzi o mierzące ponad pięć metrów długości i dwa metry szerokości auto napędzane hybrydą 3.0 PHEV/457 KM. Wybitnie amerykański charakter, jakim wyróżnia się Ford Explorer VI (U625) to nie tylko zasługa masywnej bryły nadwozia, ale również wystroju kabiny pasażerskiej, komfortowych siedzeń oraz pracy układu zawieszenia.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Rzecznik prasowy Forda potwierdził nam, że „stary” Explorer zostanie wycofany z rynku europejskiego latem bieżącego roku, aby nie mylić tego modelu z nowym autem elektrycznym.