Elektryczny model Audi, który miał rywalizować z BMW i3
Prototypowy model Audi A2 Concept ujrzał światło dzienne podczas wystawy branżowej Frankfurt Motor Show 2011. Podobno wersja seryjna tego samochodu miała pojawić się z napędem elektrycznym oraz jako wariant Range Extender.
Jak dobrze wiedzą osoby interesujące się motoryzacją, Audi A2 Concept nigdy nie trafiło do produkcji seryjnej. Można tylko snuć domysły, dlaczego tak się stało. Niewykluczone, że producent z Ingolstadt zawiesił prace nad projektem widząc, że konkurencyjne BMW i3 nie sprzedaje się tak dobrze, jak początkowo zakładano.
Choć Audi A2 Concept nigdy nie wyjechało z fabryki, to zasługuje na uwagę z powodu kilku ciekawych rozwiązań technologicznych. Mowa m.in. o pasie świetlnym, biegnącym poniżej krawędzi okien; zadaniem tej funkcji było informowanie pieszych i rowerzystów o zamiarze wykonania skrętu samochodem w prawo lub w lewo.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Wybrane elementy nadwozia zrobiono natomiast z plastiku wzmocnionego włóknami węglowymi, co pomogło obniżyć masę pojazdu do 1150 kilogramów. Tak dobry wynik inżynierowie osiągnęli mimo zamontowania w „a-dwójce” silnika elektrycznego o mocy maksymalnej 85 kW (116 KM) oraz zestawu baterii litowo-jonowych, które gromadziły wystarczającą ilość energii do pokonania około 200 kilometrów na jednym ładowaniu.