Alfa Romeo w hołdzie Italii
Alfa Romeo nie rozpieszcza swych miłośników premierami nowych modeli, choć ta najbliższa, modelu Milano, zapowiadana jest na kwiecień br. Tymczasem włoska marka prezentuje Tributo Italiano - serię specjalną modeli Giulia, Stelvio i Tonale. Ma ona stanowić wyraz hołdu dla włoskich korzeni marki, jej know-how oraz sportowego charakteru.
Alfa Romeo praktycznie każdego roku wypuszcza na rynek jakąś serię specjalną. Takie wersje aut stanowią we włoskiej marce ok. 30-40% sprzedaży.
Nasi klienci lubią wersje specjalne, bo lubią się wyróżniać
Tributo Italiano to pierwsza „globalna” seria specjalna marki, dostępna na każdym rynku i w każdym modelu (Giulia, Stelvio i Tonale). Ma podkreślać związki Alfy Romeo z włoskim stylem życia.
Najważniejsze cechy serii to: dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem, zewnętrzne elementy wykończeniowe w kolorze nadwozia, emblemat z włoską flagą na obudowach lusterek oraz personalizacja wnętrza. Auta z serii Tributo Italiano oferowane są wyłącznie w trzech barwach, które składają się na kolory włoskiej flagi (czerwony Rosso Alfa, zielony Verde Montreal oraz biały Alfa) w połączeniu z czarnym dachem. W modelu Tonale dostępny jest szklany dach (dodatkowo płatny).
Grill w kształcie litery „V” (czarny w modelach Giulia oraz Stelvio, a w kolorze Dark Miron w modelu Tonale) ma specjalne wykończenie. Aluminiowe felgi ( w rozmiarze 21” w Stelvio, 19” w Giulii oraz 20” w Tonale) połączono z czerwonymi zaciskami hamulcowymi Brembo. Chromowane, podwójne końcówki wydechu oraz adaptacyjne reflektory Full-LED Matrix mają podkreślać ekskluzywność serii.
We wnętrzu odmiany Tributo Italiano znajdziemy sportowe fotele z czarnej, perforowanej skóry z czerwonymi przeszyciami. Przednie zagłówki zdobi wyhaftowane logo serii. Czerwone obszycia obramowują również deskę rozdzielczą, przednie fotele oraz wewnętrzne panele drzwi. W Tonale jest nowa deska rozdzielcza „carbon design” z logo Alfa Romeo.
Standardowe wyposażenie serii Tributo Italiano stanowi także m.in. 2-strefowa klimatyzacja, podgrzewana kierownica z aluminiowymi łopatkami, oświetlenie ambientowe, wentylowane oraz podgrzewane przednie fotele, a także rozbudowany system audio Harman Kardon (14 głośników, w tym subwoofer).
Nabywcy Giulii lub Stelvio Tributo Italiano mogą wybierać pomiędzy turbodoładowanym, dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 280 KM lub turbodoładowaną jednostką Diesla 2.2 (210 KM). Oba silniki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła Q4. Dostępna jest także odmiana ze słabszym turbodieselem (160 KM) i napędem na tylne koła.
Jeśli chodzi o model Tonale klienci mają wybór pomiędzy 160-konnym silnikiem hybrydowym 1.5 l z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów TCT, a napędem Plug-In Hybrid Q4 (280 KM). Ten ostatni dysponuje zasięgiem ponad 80 km w trybie elektrycznym (ponad 600 km całkowitego zasięgu).
W standardzie samochody z serii Tributo Italiano mają aktywne zawieszenie „Dual-Stage Valve” z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. Dostosowuje się ono do warunków jazdy i umożliwia wybór stylu jazdy: bądź nastawiony na osiągi, bądź na komfort.
Ceny aut z serii Tributo Italiano kształtują się następująco: Tonale – od 220 800 zł, Gulia – od 275 300 zł, Stelvio – od 305 300 zł.