Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Hyundai Inster. Sprawdzamy jego walory podczas testu na polskich drogach

Testy i prezentacje
Redakcja
4 Sie '25
Hyundai Inster. Sprawdzamy jego walory podczas testu na polskich drogachŹródło: IBRM Samar

Hyundai Inster to elektryczny model, który zadebiutował na polskim rynku w 2025 roku. Samochód występuje z silnikiem o mocy 97 KM lub 115 KM. Podczas testu zweryfikowaliśmy, jak sprawdza się mocniejsza odmiana.

Hyundai Inster, który zadebiutował w 2025 roku to kolejny elektryczny maluch dostępny na polskim rynku. To jednocześnie model uzupełniający gamę bezemisyjnych aut oferowanych przez koreański koncern. Do tej pory dostępne były: Hyundai Ioniq 5, Hyundai Ioniq 6 oraz Hyundai Kona Electric.

Hyundai Inster SMARTŹródło: IBRM Samar

Według danych opracowanych przez IBRM Samar i zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ w okresie styczeń-czerwiec 2025 roku udało się sprzedać 1011 osobowych elektrycznych Hyundaiów. Na pierwszym miejscu znalazł się Hyundai Kona Electric (431 dostarczonych egzemplarzy), na drugim Hyundai Inster (345 szt.), najniższy stopień podium zajął Hyundai Ioniq 5 (183 szt.), a na czwartej pozycji uplasował się Hyundai Ioniq 6 (52 szt.).

Hyundai Inster – kandydat na przebój

Powyższe wyniki sprzedaży to dowód, że tegoroczny debiutant, Hyundai Inster wyróżniający się na ulicy efektowną stylistyką ma duże szanse stać się hitem sprzedaży wśród elektrycznych modeli koreańskiego producenta. To jednocześnie samochód dla kierowców, którzy planują podróżowanie tym autem głównie w mieście.

Hyundai Inster SMARTŹródło: IBRM Samar

Wziąwszy pod uwagę wymiary pojazdu (dł./szer./wys.) 3825/1610/1575 mm i średnicę zawracania na poziomie 10,6 m, można spodziewać się bezproblemowego manewrowania i łatwego znalezienia stosownej luki parkingowej. Test potwierdził te założenia – auto sprawdziło się zarówno w trakcie przedzierania się przez warszawskie korki, jak i podczas parkowania po dotarciu do celu podróży.

Hyundai Inster – asymetrycznie rozplanowany

Hyundai Inster ma wnętrze, które cieszy oko spokojną, jasną kolorystyką, a do tego ma przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe. W obu rzędach wygodnych siedzeń wygospodarowano wystarczającą ilość miejsca, ale pasażerowi siedzącemu z przodu może zabraknąć przestrzeni na nogi. Jak to możliwe? Otóż środkowa konsola przesunięta jest lekko w prawo, a ten zabieg zmniejsza nieco ilość miejsca.

Hyundai Inster SMARTŹródło: IBRM Samar

Wziąwszy pod uwagę typowo miejski charakter Hyundaia Instera całkiem nieźle prezentuje się jego funkcjonalność. To dlatego, że tylna kanapa jest nie tylko składana, lecz także przesuwana. Mało tego, oparcia przednich foteli można położyć, a wówczas uzyskuje się sypialnię dla dwóch osób.

Do tego do dyspozycji jest bagażnik, którego pojemność w zależności od ustawienia siedzeń wynosi 280/351/1059 l. Powinno to wystarczyć nie tylko na duże zakupy, lecz także na bagaż dwóch osób wybierających się na weekendowy wypad za miasto.

Hyundai Inster SMARTŹródło: IBRM Samar

Hyundai Inster – żwawszy niż myślisz

Hyundai Inster w mocniejszej wersji ma silnik generujący 115 KM. Dzięki temu samochód rozpędza się do setki po 10,6 s. Taka wartość okazuje się przeciętna tylko na papierze. W rzeczywistości, po mocnym dodaniu gazu samochód rozpędza się na tyle sprawnie, iż ma się wrażenie znacznie lepszej dynamiki.

Hyundai Inster SMARTŹródło: IBRM Samar

Takie postrzeganie pojazdu sprawia, że nie tylko w mieście, lecz także poza nim nie odczuwa się braku mocy. Tyle tylko, że w trakcie pozamiejskich eskapad niezbędny jest duży zasięg. Dzięki baterii o pojemności 49 kWh wynosi on maksymalnie 370 km.

Co istotne uzyskanie takiego dystansu jest realne, bo podczas testu zużycie prądu na trasie wyniosło około 13 kWh/100 km. To nawet mniej niż obiecywane przez producenta średnie zapotrzebowanie na energię na poziomie 14,9 kWh/100 km.

Hyundai Inster – uzupełnianie prądu nie musi trwać długo

Podczas korzystania z ładowarki o mocy 50 kW energię uzupełnimy w akumulatorach w 80 proc. po około 58 min. To oznacza dość długi postój przy ładowarce. Jeżeli jednak skorzystamy z punktu o mocy 350 kW, to wystarczy 30 min żeby bateria była naładowana w 80 proc.

Hyundai Inster SMARTŹródło: IBRM Samar

W trakcie jazdy Hyundaiem Insterem doceniliśmy jeszcze dopracowane zawieszenie. Nie dość, że skutecznie tłumi ono nierówności nawierzchni, to w dodatku zapobiega nadmiernym przechyłom karoserii podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.

Hyundai Inster ze 115-konnym silnikiem w promocji kosztuje minimum 108 900 zł, ale taka cena dotyczy bazowej odmiany Pure. Testowany samochód występował ze specyfikacją Smart, a to oznacza wydatek 129 900 zł. Zatem samochód można nabyć w ramach programu NaszEauto.

Podziel się ze znajomymi