Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1744026635781 3.0.14

Hyundai Ioniq 5 N Performance – elektryczny hot-hatch

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
2 Sty '25
Średnia ocena7.8
Hyundai Ioniq 5 N Performance – elektryczny hot-hatchŹródło: IBRM Samar
7.8Śr. ocena

Ten nietuzinkowy model elektryczny zadebiutował w 2021 roku i od początku wzbudzał wielki zainteresowanie. Na usportowioną wersję Ioniq 5 N trzeba było trochę poczekać. Sprawdziliśmy czy było warto.

Hyundai Ioniq 5 N PerformanceŹrodło: IBRM Samar
Hyundai Ioniq 5 N PerformanceŹrodło: IBRM Samar

Choć wygląda jak przerośnięty hatchback, Hyundai Ioniq 5 pozycjonowany jest jako SUV segmentu D w klasie średniej. Swego czasu redakcja AutoKatalog.pl miała okazję jako jedna z pierwszych przetestować nowy, w pełni elektryczny model Hyundaia, a pierwszy zarejestrowany w Polsce Ioniq 5 trafił właśnie do nas. Dwa lata po jego debiucie pojawiła się 650-konna wersja N Performance, która zachwyca osiągami i designem.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Hyundai Ioniq 5 N Performance - bateria, zasięg, moc

Model Ioniq 5 oferowany jest z w dwóch wariantach pojemności baterii oraz w czterech wersjach mocy. Odmiana podstawowa ma baterię o pojemności 63 kWh i osiąga moc 170 koni mechanicznych. Pozostałe wersje Ioniqa 5 dysponują akumulatorem trakcyjnym o pojemności 84 kWh i mają moce 229 oraz 325 KM, zaś najnowsza i zarazem najmocniejsza odmiana Ioniq 5 N Performance osiąga imponującą moc 650 KM.

Hyundai Ioniq 5 N PerformanceŹrodło: IBRM Samar

Hyundai Ioniq 5 N Performance – wymiary, funkcjonalność

Opisywany model ma 4715 mm długości, 1940 mm szerokości i 1585 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy równo 3000 mm, a prześwit w wersji N Performance ma 142 mm. Standardowa pojemność bagażnika to 480 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy zyskujemy przestrzeń bagażową o pojemności 1540 litrów. Masa własna Hyundaia Ioniq 5 N Performance to 2200 kg.

Hyundai Ioniq 5 N PerformanceŹrodło: IBRM Samar

Hyundai Ioniq 5 N Performance - wrażenia z jazdy

Marka Hyundai przyzwyczaiła nas do tego, że usportowione wersje N zwykle wyróżniały się niebieskim matowym lakierem o nazwie Performance Blue, wymagającym 4500 zł dopłaty. Tymczasem egzemplarz testowy Ioniqa 5 N Performance miał bazowy dla tej wersji auta, perłowy lakier pomarańczowy Soultronic Orange. Nam auto w tym wariancie kolorystycznym bardzo się podobało, a dzięki szarym wstawkom na zderzakach oraz pomarańczowym zaciskom hamulców wyglądało naprawdę bojowo. Sportowego charakteru opisywanemu autu nadaje też możliwość uruchomienia imitacji dźwięku silnika auta sportowego wraz z takimi elementami, jak podnoszenie obrotów silnika, zmiany biegów, czy strzelanie z tłumika.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.

Na uwagę zasługują osiągi - Hyundai Ioniq 5N Performance od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi aż 260 km/h. Rzecz jasna prędkość ta jest do osiągnięcia na torze i nie polecamy próbować jej w warunkach drogowych. Zasięg według producenta wynosi 448 km. Przy spokojnej jeździe auto zużywa średnio 19,5 kWh/100 km. Jednak podczas jazdy autostradami, przy prędkości 120 km/h auto „pali” już nawet ponad 30 kWh/100 km! W naszej opinii Ioniq 5 N Performance to droga zabawka i elektryk służący nie do robienia dużych zasięgów z jak najmniejszym zużyciem prądu. To auto dla lubiącego elektryki fana sportowej jazdy, który nie przejmuje się szybkim zużyciem prądu, ani tym, jak daleko ma do ładowarki. To elektryczny hot hatch, czyli gorący hatchback w konfiguracji mającej dawać jak najwięcej sportowych doznań. I to się Koreańczykom udało. Ioniq 5 N Performance rasowo wygląda i świetnie jeździ i przyspiesza. A że odgłosy auta sportowego zostały nagrane… no cóż, w elektryku nie udałoby się to inaczej.

Hyundai Ioniq 5 N PerformanceŹrodło: IBRM Samar

Hyundai Ioniq 5N Performance – cena

Podstawowa odmiana Hyundaia Ioniq 5, czyli Dynamic, z najmniejszą baterią 63 kWh, napędem na tylną oś i mocą 170 koni mechanicznych wyceniona została na 194 900 zł, a w wyższej specyfikacji Techniq 209 900 zł. I tylko ta wersja Ioniqa 5, czyli z mniejszą baterią, ma szansę na dopłatę z programu Mój Elektryk 2.0, gdy rozpocznie się przyjmowanie wniosków.

Hyundai Ioniq 5 N PerformanceŹrodło: IBRM Samar

Ioniq 5 z baterią o pojemności 84 kWh kosztuje co najmniej 229 900 zł – wersja Techniq z napędem na oś tylną. Jeśli ktoś chciałby Ioniqa 5 z napędem AWD, czyli na cztery koła, musi wybrać 325-konny wariant z baterią 84 kWh i takie auto w specyfikacjach Uniq AWD oraz N Line AWD kosztuje 269 900 zł. Usportowiona wersja Ioniq 5 N Performance jest już dużo droższa i wyceniono ją na 349 900 zł.

Hyundai Ioniq 5 N Performance – podsumowanie

Najmocniejsza odmiana Hyundaia Ioniq 5, czyli N Performance, to ponad wszelką wątpliwość interesujące auto. Niestety barierą może okazać się cena bliska 350 tys. zł. Osobna sprawa, czy osoba kupująca samochód z napędem elektrycznym oczekuje sportowej stylizacji i osiągów godnych auta wyścigowego od auta, które z założenia powinno zużywać mało energii. Czy klienci Ioniqa 5N Performance to ta sama grupa, co fani Volkswagena Golfa GTI lub R ? Naszym zdaniem nie i nie tylko z uwagi na cenę usportowionego Hyundaia. To trochę inne światy.

Hyundai Ioniq 5 N PerformanceŹrodło: IBRM Samar

Czy kwota 80 tys. zł – bo tyle dzieli wersję N Line z baterią 84 kWh i napędem AWD od topowej odmiany N Performance – jest warta dopłacenia? W jakimś sensie tak, gdyż otrzymujemy auto dwukrotnie mocniejsze, a także ciekawiej stylizowane i wyposażone. Wspomniany Golf R kosztuje ok. 130 tys. zł mniej i ma moc 333 KM, jednak to auto z innej bajki. Rywalem dla Ioniqa 5 N Performance może być spokrewniona z nim Kia EV6 GT oraz Ford Mustang Mach-E GT, jednak żadne z tych nie ma tak dużej mocy, wynoszącej magiczne 650 koni mechanicznych.

Konfigurator Hyundai Ioniq 5 znajdziesz w AutoKatalog.pl.

zdjęcia: Krzysztof Panek i Robert Brykała

Szczegółowa ocena auta: Hyundai Ioniq 5 I

Osiągi i ekonomia
9/10
Przestrzenność wnętrza
9/10
Komfort podróżowania
8/10
Wyposażenie
8/10
Cena
5/10
Własności jezdne
8/10
Podziel się ze znajomymi