Leapmotor ma 1,5 tys. salonów na świecie. Jak marka sprzedaje się w Polsce?
Jubileuszowy, półtora tysięczny salon marki Leapmotor na świecie otwarto niedawno w Hongkongu, gdzie do sprzedaży trafiły znane już polskim klientom zelektryfikowane modele T03 oraz C10. Ciekawe, jak gracz współpracujący ze Stellantisem radzi sobie nad Wisłą?
Według stanu z czerwca, marka Leapmotor jest obecna na ponad trzydziestu rynkach na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, jak również w regionie Azji i Pacyfiku. Co ciekawe, brand wspierany przez Grupę Stellatnis stopniowo umacnia pozycję na polskim rynku motoryzacyjnym. Jak wskazuje bowiem raport IBRM Samar, do końca maja bieżącego roku Leapmotor miał w swoim dorobku łącznie 309 nowych rejestracji, co daje szóste miejsce wśród najpopularniejszych producentów aut chińskich nad Wisłą. Liderem cytowanego zestawienia pozostaje MG, którego dealerzy sprzedali dotychczas 5457 pojazdów.
Najpopularniejsze modele elektryczne w Polsce (styczeń-maj 2025):
- Tesla Model Y: 857 egzemplarzy
- Tesla Model 3: 499
- Dacia Spring: 485
- Kia EV6: 448
- Kia EV3: 379
- Citroen e-C3: 361
- Hyundai Kona EV: 336
- Volvo EX30: 304
- Leapmotor T03: 288
- Jeep Avenger: 269
Warto podkreślić, że w segmencie samochodów stricte elektrycznych marka Leapmotor plasuje się na niezłym, piętnastym miejscu z 298 osobówkami na koncie. To więcej niż wynosi wolumen tak utytułowanych graczy jak chociażby Nissan, Volkswagen czy Peugeot. W rankingu bestsellerowych modeli BEV producenta z Dalekiego Wschodu reprezentuje mini-hatchback Leapmotor T03, który z dorobkiem 288 sztuk lokuje się pod koniec pierwszej dziesiątki.