Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1758269668620 3.0.14

Mercedes EQS 580 – niszowa limuzyna

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
18 Lis '25
Mercedes EQS 580 – niszowa limuzyna Źródło: IBRM Samar

Flagowy elektryk z gwiazdą na masce zadebiutował w 2021 roku. Sprzedaż tego modelu, o fabrycznym oznaczeniu producenta V297, nie idzie jednak tak, jak chcieliby tego szefowie marki. Czy klienci Mercedesa wciąż wolą modele spalinowe?

Mercedes EQS 580 4MATICŹródło: IBRM Samar

Producenci większości marek prześcigają się w opracowywaniu kolejnych modeli, aby za kilka, czy kilkanaście lat być gotowi na produkcję aut wyłącznie elektrycznych. Mercedes-Benz także bierze udział w tym wyścigu do elektromobilności, jednak nie zawsze z sukcesami. Modele EQS, EQS SUV oraz o klasę mniejsze EQE/EQE SUV, choć niewątpliwie ciekawe wizualnie i zaawansowane technologicznie, nie trafiły jednak w gusta miłośników marki, ani klientów segmentu premium – co boleśnie pokazują dane rejestracyjne. Niemiecki producent przyznaje się zresztą do porażki i zmienia strategię nazewnictwa linii modeli elektrycznych, które w przyszłości nie będą nosiły przedrostka „EQ”.

Mercedes EQS 580 4MATICŹródło: IBRM Samar

Mercedes EQS – wymiary, funkcjonalność

Mimo, że z uwagi na pokrywę bagażnika otwieraną wraz z szybą, Mercedes EQS oznaczany jest do grupy hatchbacków, tak naprawdę bliżej mu do dużej limuzyny. Wymiary zewnętrzne podobne są do rozmiaru Mercedesa Klasy S i wynoszą; 5223 mm długości, 1926 mm szerokości i 1512 mm wysokości, przy rozstawie osi - 3210 mm. Standardowa pojemność bagażnika to 610 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy 1770 litrów.

Mercedes EQS 580 4MATICŹródło: IBRM Samar

Mercedes EQS – bateria, zasięg, moc

Model EQS oferowany jest z bateriami o pojemności netto 96 oraz 118 kWh. W słabszą baterię wyposażana jest podstawowa, tylnonapędowa odmiana 350, osiągająca moc 292 KM. Wersja 450+ oraz 450 dysponują mocą 360 KM, przy czym ta pierwsza ma napęd na oś tylną. W wariancie EQS 500 auto osiąga moc 449 koni mechanicznych, zaś we flagowej wersji 580 – 544 KM. Najmocniejsze wersje mają napęd 4Matic. Odmiana EQS 580 4Matic od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. W zależności od wersji Mercedes EQS może mieć zasięg od 582 do nawet ponad 700 km w cyklu mieszanym.

Mercedes EQS 580 4MATICŹródło: IBRM Samar

Mercedes EQS – cena

Ceny elektrycznej limuzyny zaczynają się od 441 100 zł za podstawową wersję Electric Art 350. Tylnonapędowa odmiana 450+ w specyfikacji Electric Art kosztuje od 507 300 zł, a w wersji 450 4Matic 525 300 zł. Za Mercedesa EQS 500 AMG Line 4Matic trzeba zapłacić 590 456 zł, zaś topowa wersja 580 4Matic wyceniona została na 678 656 zł.

Mercedes EQS 580 4MATICŹródło: IBRM Samar

Mercedes EQS – podsumowanie

Wysokie ceny oraz elektryczny napęd sprawiają, że EQS to jeden z najrzadziej wybieranych modeli Mercedesa. Według danych IBRM Samar od początku stycznia do końca października 2025 roku w Polsce zarejestrowano jedynie 51 sztuk EQS, podobnie jak przed rokiem, przez co udział modelu w całej sprzedaży marki stanowi zaledwie 0,21 proc. Tymczasem najchętniej wybieranymi nowymi Mercedesami w Polsce są GLC i GLC Coupe, których łączny udział w sprzedaży marki stanowi blisko 25 proc. To ostatnie jaskrawo pokazuje, że klienci marki z gwiazdą preferują auta z nadwoziem typu SUV i napędem spalinowym. Czy elektryczna limuzyna z niemieckiego Sindelfingen doczeka się następcy? Jeśli nawet, to według nowej strategii marki będzie nosić inną nazwę.

Podziel się ze znajomymi