Nowy Volkswagen ID. Cross coraz bliżej!
Wersja zaprezentowana z okazji IAA Mobility stanowi przedsmak modelu seryjnego, który wyjedzie na drogi pod koniec przyszłego roku. Z zapowiedzi centrali wynika, że docelowo elektryczny Volkswagen ID. Cross stanie się odpowiednikiem benzynowego Volkswagena T-Crossa.
Volkswagen ID. Cross należy do nowej generacji samochodów elektrycznych niemieckiej marki. Generacji, którą tworzą modele Volkswagen ID. Polo, usportowione ID. Polo GTI oraz mający najmniejsze w tym towarzystwie gabaryty Volkswagen ID. Every1. Co ciekawe, wszystkie wymienione pojazdy opracowano z wykorzystaniem przednionapędowej platformy MEB+. Na tej samej płycie podłogowej powstaną ponadto modele siostrzanych marek Skoda oraz Cupra.
Volkswagen ID. Cross Concept – dane techniczne:
- długość: 4161 mm
- szerokość: 1839 mm
- wysokość: 1588 mm
- rozstaw osi: 2601 mm
- standardowa poj. bagażnika: 450 l
- poj. przedniego schowka (frunk): 25 l
- moc silnika: 211 KM
- zasięg WLTP: do 420 km
- maksymalna prędkość: 175 km/h
Mierzący 4161 milimetrów długości Volkswagen ID. Cross otrzymał zwartą bryłę nadwozia, które skrywa 2601-milimetrowy rozstaw osi i bagażnik o standardowej pojemności 450 litrów. Ponadto kierowca ma do dyspozycji 25-litrowy schowek pod przednią maską. W układzie deski rozdzielczej uwagę zwraca całkowicie przeprojektowana kierownica wielofunkcyjna oraz zestaw dwóch wyświetlaczy systemu informacyjno-rozrywkowego. Centralny ekran dotykowy ma przekątną 13 cali.
Do napędu wykorzystano silnik elektryczny o maksymalnej mocy 211 koni mechanicznych. Jednostka zapewnia realny zasięg do 420 kilometrów według cyklu pomiarowego WLTP. Ponadto samochód wyposażono w hak holowniczy z obciążeniem do 75 kilogramów, zaś maksymalna masa przyczepy z hamulcem to 1200 kg. Według wiarygodnych źródeł, Volkswagen ID. Cross w podstawowej konfiguracji ma kosztować około 28 000 euro, co przy aktualnym kursie dawałoby cenę poniżej 120 tys. złotych.