Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Nowe Porsche Cayenne 2026 pręży muskuły

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
8 Lip '25
Nowe Porsche Cayenne 2026 pręży muskułyŹródło: Porsche

Producent z Zuffenhausen pochwalił się postępami w pracach nad modelem Porsche Cayenne nowej generacji. W ramach przygotowań do światowej premiery wersja z napędem elektrycznym wzięła udział w wyścigu górskim Shelsley Walsh Hill Climb.

Za kierownicą prototypowego egzemplarza Cayenne Electric wsiadła Gabriela Jílková z zespołu Formuły E TAG Heuer Porsche. Trasa przejazdu wiodła stromą asfaltową nitką, która ma nachylenie do 16,7% i mierzy łącznie 1000 jardów (914 metrów) długości. Próba zakończyła się sukcesem: już przy pierwszym podejściu zawodniczka pobiła poprzedni rekord dla modelu sportowo-użytkowego o ponad cztery sekundy.

Źródło: Porsche

Nie ujawniono jeszcze żadnych informacji dotyczących układu napędowego, osiągów, pojemności akumulatorów trakcyjnych ani zasięgu jazdy na jednym ładowaniu. Cayenne Electric – podobnie jak nowe Porsche Macan oraz Audi Q6 e-tron – powstaje na koncernowej płycie podłogowej PPE. Przykładowo dwusilnikowy układ Porsche Macan Turbo generuje moc szczytową rzędu 470 kW, co w przeliczeniu daje wartość 639 koni mechanicznych. Architektura PPE, dzięki systemowi 800 V, umożliwia pobieranie prądu z mocą nawet 270 kW.

Źródło: Porsche

Prototyp biorący udział w wydarzeniu Shelsley Walsh Hill Climb zaopatrzono w system zawieszenia Porsche Active Ride, które trafi zresztą do wersji seryjnej. Wspomniana funkcja pomaga ograniczyć ruchy nadwozia, zapewniając równomierny rozkład nacisku kół na drogę. Ujawniono ponadto, że nowe Cayenne dysponuje nawet 3,5-tonowym uciągiem, czego dowodem była zakończona sukcesem próba przetransportowania zabytkowego automobilu o masie przekraczającej dwie tony.

Podziel się ze znajomymi