Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Toyota RAV4. Koszty zakupu wczoraj i dziś

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Tomasz KamińskiTomasz Kamiński
8 Sie '25
Toyota RAV4. Koszty zakupu wczoraj i dziśŹródło: IBRM Samar

Toyota RAV4 piątej generacji to jeden z najpopularniejszych SUV-ów na polskim rynku. Samochód zadebiutował w 2018 roku jako benzyniak, rok później pojawiła się hybryda, a w 2021 roku gama wzbogaciła się o hybrydę plug-in. Sprawdzamy, jak zmieniały się katalogowe ceny pojazdu od czasu pandemii do dzisiaj.

Toyota RAV4 występuje obecnie w wersji hybrydowej oraz jako hybryda plug-in. Do wyboru są wersje z napędem na przód lub na wszystkie koła. Samochód jest chętnie wybierany przez polskich kierowców, ale dane opracowane przez IBRM Samar i zawarte w aplikacji Mototrendy Pro+ pokazują, że w ostatnim czasie skurczyła się liczba osób zainteresowanych tym modelem.

W okresie styczeń-lipiec 2025 roku pojazd wybrało 5001 kierowców (11. miejsce w rankingu nowych, osobowych pojazdów) podczas gdy w analogicznym okresie 2024 roku było ich 7709. To oznacza spadek sprzedaży o 35,13 proc.

Źródło: IBRM Samar

Liderką na polskim rynku jest Toyota Corolla, na którą w omawianym okresie zdecydowało się 13 819 polskich kierowców. W zestawieniu z analogicznymi miesiącami 2024 roku było ich o 12,49 proc. mniej (15 791 klientów). W przypadku Toyoty Corolli sprawdziliśmy już wzrost cen w ciągu ostatnich pięciu lat.

Toyota RAV4 – tak zmieniły się jej ceny w ciągu pięciu lat

W 2020 roku za hybrydową Toyotę RAV4 o mocy 218 KM, z napędem na przód i w wersji wyposażeniowej Comfort trzeba było zapłacić 144 900 zł. Obecnie identycznie skonfigurowany samochód to wydatek 189 900 zł. Zatem wzrost kosztów zakupu wyniósł 31,06 proc.

Hybrydowa Toyota RAV4 z napędem na wszystkie koła ma układ generujący 222 KM. Samochód z wyposażeniem Comfort w 2020 roku był wyceniony na 154 900 zł. Do dzisiaj cena wzrosła o 29,05 proc. i wynosi 199 900 zł.

Źródło: IBRM Samar

Nadal sprawdzamy te same wersje silnikowe, ale tym razem weryfikujemy ceny auta ze specyfikacją Selection. W tym przypadku 218-konna Toyota RAV4 w 2020 roku kosztowała 165 900 zł, a obecnie jej cena to 211 900 zł. Wzrost kosztów zakupu wyniósł tym razem 27,73 proc. W modelu 4x4 wzrost ceny wyniósł 26,15 proc. – było 175 900 zł, jest 221 900 zł.

Toyota RAV4 – hybryda w wersji Executive

Bogato wyposażona Toyota RAV4 z napędem na przednie koła kosztowała w 2020 roku 175 900 zł. Obecnie trzeba za nią zapłacić 218 900 zł czyli o 24,45 proc. więcej. Samochód z napędem 4x4 w 2020 roku miał na metce kwotę 185 900 zł. Dzisiaj rachunek za ten pojazd opiewa na 228 900 zł czyli o 23,13 proc. więcej

To tyle jeżeli chodzi o ceny hybryd. Jednak w ofercie jest jeszcze hybryda plug-in, której układ generuje 306 KM. Samochód ma w standardzie napęd 4x4, a do setki rozpędza się po 6 s. Autem można podróżować w trybie czysto elektrycznym, a maksymalny zasięg po naładowaniu baterii na 100 proc. to 75 km.

Źródło: IBRM Samar

Toyota RAV4 plug-in Hybrid w wersji Dynamic kosztowała w 2021 roku (pierwszy rok sprzedaży odmiany plug-in) 228 900 zł. Obecnie trzeba za nią zapłacić 242 900 zł, a to tylko o 6,12 proc. więcej.

Okazuje się jednak, że wzrost ceny może być jeszcze niższy. Taka sama hybryda plug-in, ale ze specyfikacją Selection w 2021 roku kosztowała 248 900 zł. Tymczasem obecnie trzeba za nią zapłacić 262 900 zł, a to zaledwie 5,62 proc. więcej.

Toyota RAV4 plug-in Hybrid – nieduży skok cen nie jest przypadkowy

Koszty zakupu Toyoty RAV4 w wersji plug-in Hybrid pokazują, jak mocno przeszacowany był ten model na początku sprzedaży. To jest jeden z powodów niewielkiego wzrostu cen tego modelu.

Źródło: IBRM Samar

Do takiej sytuacji przyczyniła się z pewnością także coraz większa konkurencja ze strony chińskich producentów, których samochody oferowane są po znacznie korzystniejszych cenach. Tym samym zarówno Toyota, jak i inni japońscy, koreańscy czy europejscy producenci nie mogą pozwolić sobie na przesadne windowanie cen nowych, osobowych samochodów.

Podziel się ze znajomymi