Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

DS 9: francuska limuzyna klasy de luxe

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
9 Kwi '21

Do modeli DS 3 Crossback, DS 4 oraz DS 7 Crossback dołączyła elegancka limuzyna DS 9.

Dawniej przymiotnik DS otrzymywały luksusowe modele Citroena. W 2014 roku koncern PSA zadecydował jednak o utworzeniu niezależnej marki DS, produkującej luksusowe auta. Obecnie marka, która miała być dla koncernu PSA tym, czym Lexus dla Toyoty, oferuje 4 modele sprzedawane w salonach DS Store.

Źrodło: DS

Stylistyka

Choć to oczywiście rzecz gustu, trudno nie przyznać, że DS 9 to ładne, eleganckie auto, które wydaje się być uszlachetnioną odmianą Peugeota 508 sedan II generacji. Częściowo DS 9 korzysta z tej samej, koncernowej płyty podłogowej EMP2, jednak rozstaw osi został powiększony o 10,2 cm. Dzięki temu zabiegowi auto prezentuje się bardziej okazale, na czym skorzystają pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie.

Źrodło: DS

Przednia część auta jest połączeniem cech stylistycznych Peugeota 508 z grillem znanym z modeli marki DS. Linia boczna prezentuje się zarazem elegancko i dyskretnie, ten model nie narzuca się stylistyką. W tylnej części znalazł się pas świetlny, podobny do tego z Peugeota 508. Ciekawym elementem są kierunkowskazy tylne, umieszczone… na dachu, niczym w historycznych Citroenach DS. Z przodu zaś auto wyróżnia chromowany pas umieszczony na środku maski i ciągnący się od grilla, aż po przednią szybę.

Źrodło: DS

Od krawędzi przedniego zderzaka do końcówki rury wydechowej DS 9 mierzy 4,93 metra, zaś rozstaw osi to 2,90 m. Na podkreślenie zasługuje fakt, że od liftbacka firmy Peugeot „dziewiątka” jest dłuższa aż o 18 centymetrów, natomiast rozstawem osi góruje nad nim o niemal 11 centymetrów. Pojemność bagażnika wynosi 510 litrów (23 litry więcej niż w 508)

Źrodło: DS

Mocne strony nowego modelu marki DS Automobiles, to szeroka paleta elementów wykończeniowych, dodatków i akcesoriów oraz wysoki komfort akustyczny w kabinie. Na uwagę zasługują także, przydatny podczas jazdy nocą system Night Vision z kamerą na podczerwień, jak również zawieszenie Active Scan Suspension, które reaguje z wyprzedzeniem na nierówności drogi, sterując na bieżąco pracą amortyzatorów.

DS9Źrodło: IBRM Samar

Benzyna i hybrydy

DS 9 oferowany jest w wersji z silnikiem benzynowym PureTech o mocy 225 koni lub z hybrydowym napędem typu Plug-In/225 KM (w nomenklaturze grupy wspomniany układ nosi nazwę E-Tense). Ten ostatni składa się z doładowanego silnika spalinowego oraz jednostki elektrycznej, zaś dzięki zastosowaniu akumulatora o mocy 11,9 kWh samochód może pokonać w trybie bezemisyjnym dystans w granicach około 48 kilometrów.

Źrodło: DS

Jak informuje producent, ukoronowaniem gamy modelowej będzie czteronapędowy wariant z układem hybrydowym o mocy 360 KM, do którego dołączy jeszcze 250-konna odmiana E-Tense o zwiększonym zasięgu.

DS9Źrodło: IBRM Samar

Eleganckie wyposażenie

Oferta modelowa obejmuje dwie wersje wyposażenia, które nazwano Performance Line+ oraz Rivoli+. Ta pierwsza wyróżnia się chromowanymi elementami ozdobnymi karoserii, osłoną chłodnicy w kolorze czarnym oraz 19-calowymi obręczami kół (wzór „Monako”). W kabinie pasażerskiej uwagę zwracają fotele pokryte Alcantarą i czarną skórą ekologiczną, ozdobione przeszyciami w kolorze karmazynowym i złotym. Eleganckie materiały znajdziemy również na desce rozdzielczej, konsoli środkowej oraz panelach bocznych drzwi. Elementy sterujące, umieszczone pod centralnym wyświetlaczem, mają kryształowe wykończenie, natomiast wielofunkcyjna kierownica została obszyta perforowaną skórą licową.

DS9Źrodło: IBRM Samar

W wersji DS 9 Rivoli+ wnętrze samochodu ozdobiono skórą z ziarnistą fakturą w kolorze czarnym bazaltowym. Jeszcze lepsze wrażenie robi dostępny opcjonalnie pakiet Opera, który obejmuje wykonane z bordowej skóry Nappa materiały na fotelach, kanapie, konsoli środkowej oraz poszerzonej desce rozdzielczej. Tylny podłokietnik centralny oferuje gniazda USB i przełączniki funkcji masażu, podgrzewania i wentylacji foteli.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Koszty

Ceny DS 9 zaczynają się w Polsce od 205 900 złotych za wersję Performance Line+ PureTech 225 KM z napędem benzynowym. Jak wynika z informacji przekazanych przez generalnego importera, dostawy samochodów na polski rynek rozpoczną się we wrześniu bieżącego roku. Dostępne w ofercie są już także odmiany: DS 9 Rivoli+ PureTech 225: od 224 900 złotych (napęd benzynowy) oraz DS 9 Rivoli+ E-Tense 225 KM od 254 900 złotych (napęd hybrydowy).

Źrodło: DS

Konkurencja

Rynkowi rywale DS 9 to luksusowe auta segmentu E, jak m.in. Lexus ES, BMW serii 5, Mercedesy Klasa E oraz CLS, Audi A6, Jaguar XF czy Volvo S90. Kształtem DS 9 najbardziej przypomina Lexusa ES, jednak francuskie auto jest nieco krótsze, szersze, wyższe i ma o 25 mm większy rozstaw osi. Atutem francuskiej limuzyny jest na pewno cena, nieco niższa niż niemieckiej czy japońskiej konkurencji. Oferty zakupu DS 9 znaleźć można w Autokatalog.pl.

Podziel się ze znajomymi