Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1746689459884 3.0.14

Opel Mokka po liftingu. Sprawdziliśmy, jak jeździ zmodernizowany model

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Tomasz KamińskiTomasz Kamiński
9 Maj '25
Opel Mokka po liftingu. Sprawdziliśmy, jak jeździ zmodernizowany modelŹródło: IBRM Samar

Opel Mokka drugiej generacji został właśnie odnowiony. Wprowadzone zmiany nie tylko poprawiły wygląd auta, lecz także unowocześniły technikę. Samochód jest od teraz dostępny, jako benzyniak, hybryda lub w wersji czysto elektrycznej.

Opel Mokka drugiej generacji na rynku jest od 2021 roku. To ważny model dla marki należącej do koncernu Stellantisa. Według danych analizowanych przez IBRM Samar w 2024 roku na samochód zdecydowało się 2258 polskich kierowców, a to o 7,83 proc. więcej niż w 2023 roku, kiedy to dostarczono 2094 sztuk tych pojazdów.

Źródło: IBRM Samar

W efekcie Mokka była w 2024 roku trzecim modelem Opla pod względem sprzedanych aut. Na pierwszym miejscu wylądował w tym rankingu Opel Astra – 2470 dostarczonych pojazdów, a na drugim Opel Corsa, na który zdecydowało się 2311 klientów.

Nowy Opel Mokka – to nadal zgrabny SUV

Opel Mokka po modernizacji zyskał nieco zmieniony wygląd nadwozia. Pojazd o wymiarach (dł./szer./wys.) 4150/1790/1535 mm i z rozstawem osi wynoszącym 2557 mm (2561 mm w wersji elektrycznej) okazuje się idealny do podróżowania po mieście.

Źródło: IBRM Samar

W trakcie jazd testowych doceniliśmy jego zwrotność (średnica zawracania to 11,1 m) ułatwiającą manewrowanie. Z kolei kompaktowe wymiary to gwarancja łatwego znalezienia luki parkingowej umożliwiającej pozostawienie pojazdu.

Źródło: IBRM Samar

Nieduże wymiary zewnętrzne nie oznaczają, że mamy do czynienia z samochodem z ciasnym wnętrzem. Wręcz przeciwnie, Opel Mokka ma część pasażerską, w której wygospodarowano dużo miejsca w obu rzędach siedzeń. Nawet, gdy jedna za drugą usiądą wysokie osoby mogą swobodnie ułożyć nogi, a i nad głowami nie zabraknie im centymetrów.

Nowy Opel Mokka – zapewnia wygodną podróż

Pochwały należą się także za siedzenia. Mają one miękkie wyściełanie i nawet podczas długiej podróży nie odczuwa się zmęczenia. Poza tym prowadzący ma bardzo wygodną pozycję do prowadzenia pojazdu.

Źródło: IBRM Samar

Deskę rozdzielczą nowego Opla Mokki tworzą dwa, 10-calowe ekrany. Wyświetlacz przed kierowcą służy do eksponowania wskaźników, a centralny, dotykowy to centrum dowodzenia urządzeniami pokładowymi. Aktywowanie poszczególnych funkcji nie jest, na szczęście skomplikowane, a w dodatku pomocą służą jeszcze dwa ułatwienia.

Źródło: IBRM Samar

Najważniejsze z nich można aktywować za pośrednictwem tradycyjnych przycisków i pokręteł umieszczonych pod centralnym ekranem i na kierownicy. Poza tym w opcji wraz z nawigacją otrzymuje się system rozpoznawania mowy „Hej, Opel”. Nowością wprowadzoną wraz z modernizacją jest jeszcze ChatGPT2.

Źródło: IBRM Samar

Nowy Opel Mokka – na zakupy wystarczy

Opel Mokka okazuje się wystarczająco przestronny żeby zapewnić pasażerom komfortowe warunki podczas długich podróży. Dalekie wyjazdy to, na przykład takie na wakacje. Niestety, w takiej sytuacji może być problem z zabraniem urlopowego ekwipunku całej rodziny. Kufer benzyniaka i hybrydy ma pojemność 350-1105 l, a elektrycznej wersji – 310-1060 l.

Źródło: IBRM Samar

Nowy Opel Mokka dostępny jest jako benzyniak o mocy 136 KM (man. 6) lub 130 KM (aut. 8). W ofercie jest jeszcze 145-konna wersja Hybrid 1.2 Turbo (aut. 6, dwusprzęgłowa) oraz elektryczna odmiana, której silnik produkuje 156 KM. Podczas jazd testowych sprawdziliśmy, jak spisuje się hybryda oraz bezemisyjny model.

Źródło: IBRM Samar

W przypadku 145-konnej odmiany wykorzystano benzynowy silnik generujący 136 KM oraz 28-konny, elektryczny. Te parametry wystarczą, według producenta na rozpędzenie auta do setki po 8,2 s i uzyskanie prędkości maksymalnej na poziomie 209 km/h.

Opel Mokka – dynamika więcej niż wystarczająca

W trakcie jazdy przekonaliśmy się, że samochód rzeczywiście rozpędza się sprawnie i ani przez chwilę nie doskwierał niedostatek mocy. Podczas zwiększania prędkości do uszu jadących dociera delikatny odgłos benzynowej jednostki, a jej dźwięk od razu ujawnia, że mamy do czynienia z 3-cylindrową konstrukcją.

Zaletą układu napędowego jest dwusprzęgłowa, 6-stopniowa skrzynia. Zmienia ona przełożenia delikatnie, a gdy trzeba (czytaj: podczas dynamicznego przyspieszania) robi to także bardzo sprawnie.

Źródło: IBRM Samar

Przesiadamy się teraz do elektrycznej odmiany. Pierwsze wrażenie: Jaki ten samochód okazuje się sprytny podczas jazdy krętymi odcinkami dróg. To prawda, że w tej postaci pojazd waży więcej niż miękka hybryda (1615 kg vs 1362 kg), ale nisko położony środek ciężkości (baterie pod podłogą) sprawia, że samochód precyzyjnie wpisuje się w każdy łuk. W takiej sytuacji przechyły karoserii odczuwa się tylko w minimalnym stopniu.

Nowy Opel Mokka – elektryk bez sportowych zapędów

Elektryczny Opel Mokka nie jest zawalidrogą, ale przyspieszenie do setki po 9 s nie zachwyca. Dość powiedzieć, że ta wartość okazuje się najsłabsza w porównaniu z pozostałymi wersjami silnikowymi (wersje 130- i 136-konna uzyskują 100 km/h po 8,9 s). Na szczęście subiektywnie ma się wrażenie, jakby samochód rozpędzał się sprawniej niż sugerują dane techniczne.

Samochód ma akumulatory o pojemności netto 51 kWh. Według producenta po naładowaniu ich w 100 proc. uzyskuje się prąd, który w mieszanym cyklu wystarczy na pokonanie maksymalnie 403 km. Korzystając z punktu o mocy 100 kW baterię naładujemy w 80 proc. po około 27 min. Z kolei za pośrednictwem 11-klowatowego Wallboxa akumulatory zostaną naładowane w 100 proc. po 5 godz. i 15 min.

Nowy Opel Mokka – już za 96 900 zł

Dzięki aktualnym promocjom nowy Opel Mokka w 136-konnej wersji dostępny jest od 96 900 zł (cena katalogowa – 109 900 zł). Za auto, którego silnik generuje 130 KM zapłacimy od 99 900 zł (cena regularna – 117 900 zł), a za model Hybrid – 109 900 zł zamiast 122 900 zł.

Najdroższy okazuje się elektryczny Opel Mokka, który kosztuje minimum 138 900 zł (bez promocji – 158 900 zł). Podane ceny dotyczą wersji wyposażeniowej Edition, a w ofercie są jeszcze specyfikacje Business Edition oraz GS.

Podziel się ze znajomymi