Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1747228007679 3.0.14

Volkswagen Caddy Flexible - mistrz praktyczności

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
14 Maj '25
Średnia ocena8.3
Volkswagen Caddy Flexible - mistrz praktycznościŹródło: IBRM Samar
8.3Śr. ocena

Caddy to niezwykle popularny w Europie mały pojazd użytkowy, zaliczany do tzw. kombivanów. Charakteryzuje się wieloma możliwościami zabudowy czy adaptacji. Na szczególną uwagę zasługuje najnowsza wersja Flexible

Volkswagen Caddy MIXT FlexibleŹródło: IBRM Samar
Volkswagen Caddy MIXT FlexibleŹródło: IBRM Samar

Volkswagen Caddy zadebiutował w 1983 roku jako niewielki pick-up zbudowany na bazie Golfa I generacji. W 1995 roku pojawił się Caddy II bazujący na modelu Polo oraz Seacie Ibiza i miał już zamknięte nadwozie typu furgon. Bliźniaczym modelem był Seat Inca.  W 2021 roku do oferty trafiła piąta już generacja modelu Caddy, która podobnie jak wcześniejsze, produkowana jest w fabryce Volkswagen Poznań w Antoninku. Co ciekawe, bliźniaczym modelem, także powstającym w tej samej fabryce, jest Ford Transit/Tourneo Connect.

Volkswagen Caddy MIXT FlexibleŹródło: IBRM Samar

Volkswagen Caddy – silniki, moc

Gama jednostek napędowych modelu Caddy jest dość prosta i obejmuje dwa silniki benzynowe, dwa diesle oraz hybrydę typu plug-in (PHEV), czyli ładowaną z gniazdka. Jednostka benzynowa ma pojemność 1,5 litra i moc 166 KM. Silnik wysokoprężny 2.0 TDI oferowany jest w dwóch wariantach mocy: 102 oraz 122 KM. Hybryda ładowana z gniazdka, czyli plug-in (PHEV) oparta jest na silniku benzynowym 1.5 TSI i ma łączną moc systemową 150 koni mechanicznych.

Volkswagen Caddy MIXT FlexibleŹródło: IBRM Samar

Volkswagen Caddy – wymiary, funkcjonalność

Caddy furgon w standardowej, czyli krótszej wersji, ma długość 4500 mm, szerokość 1855 mm i 1832 mm szerokości, zaś rozstaw osi ma 2755 mm. Caddy Maxi, czyli wariant z rozstawem osi mierzącym 2970 mm, ma długość nadwozia 4853 mm. Pojemność przestrzeni ładunkowej Caddy furgon L1 wynosi 3,1 m3, zaś w wersji L2, czyli Caddy Maxi jest to 3,7 m3. Oznaczenie wersji nadwozia L1 i L2 generalnie oznaczają, że do wersji krótszej załadować można jedną europaletę ładunku, zaś do L2 dwie europalety. Na szczególną uwagę zasługuje najnowsza wersja FlexCab pozwalająca na szybką przeróbkę wersji ciężarowej, na towarowo-osobową. Odmiana ta dostępna jest zarówno w wersji krótkiej L1, jak i w L2, czyli Caddy Maxi.

Volkswagen Caddy MIXT FlexibleŹródło: IBRM Samar

Volkswagen Caddy – wrażenia z jazdy

Mimo, iż jego głównym przeznaczeniem jest szeroko pojęty biznes, Caddy to bardzo uniwersalny samochód, który w wersji osobowej doskonale sprawdzi się jako rodzinne auto. Na uwagę zasługuje fakt, że można je kupić w dwóch wersjach rozstawu osi, istnieje wiele wersji wyposażenia, w tym bardzo atrakcyjnych, jak Dark Label, czy PanAmericana, a nawet kempingowy wariant Caddy California. Co ucieszy niektórych użytkowników, Caddy oferowany jest także z napędem na obie osie 4Motion.

Volkswagen Caddy MIXT FlexibleŹródło: IBRM Samar

Testowy egzemplarz wyposażony był w napęd 1,5 eHybrid 150 KM, czyli hybrydę typu plug-in (PHEV). Napęd ten wydaje się być optymalnie dostosowany do niewielkiego kombivana, jest żwawy, a przy tym dość oszczędny nawet po zużyciu prądu z baterii mającej pojemność netto 19,7 kWh. Według producenta zasięg na prądzie wynosi 120 km. W praktyce taki wynik trudno osiągnąć, ale 80 km na prądzie, to dystans możliwy do pokonania. W trasie, przy rozładowanej baterii, przy niskich prędkościach Caddy PHEV spalał ok. 6,7 l/100 km, a przy wyższych ok. 8 l/100 km. Jak na auto użytkowe, dość wysokie i z relingami dachowymi, to przyzwoity wynik. Jeżdżąc Caddy furgon PHEV FlexCab ani przez chwilę nie miałem poczucia, że prowadzę auto dostawcze, użytkowe, a raczej że jadę przyzwoicie wykonanym i wyposażonym, uniwersalnym kombivanem.

Volkswagen Caddy MIXT FlexibleŹródło: IBRM Samar

Volkswagen Caddy Furgon – cena

Caddy L1 w wersji Cargo (furgon 4-drzwiowy), z bazowym silnikiem benzynowym 1,5 TSI BMT 116 KM i skrzynią 6-biegową manualną, kosztuje 127 772 zł. a ze 102-konnym dieslem 2.0 TDI SCR BMT 102 KM – 135 398 zł. Odmiana Kombi 2,0 TDI 102 KM MT6 wyceniona została na 147 575 zł. zaś Cargo PanAmericana 2.0 TDI 122 KM ze skrzynią DSG – 172 237 zł. Ceny wersji FlexCab nie zostały jeszcze podane przez producenta, opublikujemy je, gdy będą już znane.

Volkswagen Caddy MIXT FlexibleŹródło: IBRM Samar

Ceny przedłużonego Caddy furgon 4d Maxi w bazowej wersji Cargo, z benzynową jednostką 1,5 TSI BMT 116 KM z manualną, sześciobiegową skrzynią, zaczynają się od 139 064 zł. Odmiana Cargo z dwulitrowym, 122-konnym dieslem i automatem, to koszt rzędu 154 586 zł, a doposażona o napęd 4Motion 175 127 zł.

Volkswagen Caddy – podsumowanie

Opisywany model to prawdziwa czołówka w segmencie kombivanów, ściśle rywalizująca z Grupą Stellantis oraz Renault. Chętni na kombivana, oprócz Caddy mogą wybrać jego bliźniaczy model w postaci Forda Transita Connect. W segmencie tym jednak – jak wspomnieliśmy – mocni są Francuzi, a jednymi z mocniejszych: Citroen Berlingo i Peugeot Partner. Oprócz nich jest także Opel Combo, Fiat Doblo oraz Toyota Proace City. Dobrze sobie radzą trojaczki spokrewnione z Renault, czyli Kangoo oraz Mercedes Citan i Nissan Townstar.

Volkswagen Caddy MIXT FlexibleŹródło: IBRM Samar

Caddy furgon w wersji Flexible jest bardzo praktycznym autem, które może trafić w potrzeby wielu mniejszych i większych przedsiębiorców, gdyż to dwa auta w jednym – furgon łatwy do konwersji na auto osobowe, w dodatku z ogromnym bagażnikiem. Caddy to jeden z najczęściej wybieranych kombivanów i małych furgonów, który w Polsce pod względem liczby rejestracji ustępuje tylko Toyocie Proace City. Według IBRM Samar w TOP5 kombivanów w Polsce, za Toyotą i Volkswagenem kolejne miejsca zajęły: Renault Kangoo Van, Ford Transit Courier oraz Opel Combo Van.

Volkswagen Caddy MIXT FlexibleŹródło: IBRM Samar

Niemcy i Francuzi rządzą w segmencie kombivanów, z małym udziałem spokrewnionych z nimi Japończyków i Amerykanów, choć Toyota ProAce City jest tak samo japońska, jak amerykański Ford Transit Connect – bliźniaczy model opisywanego modelu Volkswagena. Caddy w wersji FlexCab dopiero pojawi się w polskiej ofercie. Jesteśmy jednak przekonani, że klienci biznesowi szybko dostrzegą i docenią jego ogromne możliwości i walory.

Szczegółowa ocena auta: Volkswagen Caddy 5

Osiągi i ekonomia
8/10
Przestrzenność wnętrza
10/10
Komfort podróżowania
8/10
Wyposażenie
8/10
Cena
6/10
Własności jezdne
10/10
Podziel się ze znajomymi