Peugeot 208 GT: seksowny hot hatch
Francuski producent ma kompaktowy model z iście lwim pazurem.
Peugeot II generacji po raz pierwszy został zaprezentowany w Genewie w 2019 roku. Stylistyka pojazdu została diametralnie zmieniona wobec poprzednika. Nowa 208 stała się bardziej sportowa i technologicznie unowocześniona. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku- „Car of the Year” 2020 Peugeot 208 zajął pierwsze miejsce.
Styl
Peugeot 208 ma zdecydowanie inne proporcje niż poprzednik: stał się szerszy, dłuższy i niższy, dzięki czemu nabrał sportowego charakteru. Obecnie, wymiary auta to: 4055 mm długości, 1745 mm szerokości oraz 1430 mm wysokości. Rozstaw osi - 2540 mm.
Sylwetka 208 zyskała wyraźnie uwypuklone linie nadwozia. Wzrok przyciąga przód pojazdu z dużym grillem z chromowanymi dodatkami oraz nowoczesna stylistyka świateł w postaci trzech lwich pazurów. Przednie reflektory zostały wykonane w technologii LED.
Ścięty tył został wyposażony w dwa spoilery, poprawiające aerodynamikę i zużycie paliwa. Nowość stanowi długa, błyszcząca listwa rozciągająca się niemal na całą długość bagażnika, która łączy led-owe światła. Motyw trzech pazurów został powtórzony w tylnych lampach.
Ukłon w stronę przeszłości stanowi, podobnie jak w 508, cyfrowe oznaczenie znajdujące się na masce nad logo lwa.
Wnętrze i technologia
Małe, ale przestronne wnętrze zostało wykończone nowocześnie. Charakteru autu nadaje podcięta z góry i dołu kierownica oraz sportowe fotele z regulacją wysokości. Błyszczące, ciemne powierzchnie połączono z elementami wykonanymi ze sztucznego włókna węglowego.
Cyfrowy wyświetlacz i- Cockpit 3D z funkcją head-up display wyświetla najważniejsze informacje dotyczące pojazdu, jak również mapy nawigacyjne oraz informację o natężeniu ruchu. 10-calowy, dotykowy ekran znajduje się w centralnej części deski rozdzielczej. Ekran można obsługiwać za pomocą sterowania głosowego, wielofunkcyjnej kierownicy lub przycisków pod ekranem. Pod nimi znajduje się schowek na telefon z ładowarką indukcyjną oraz porty USB.
W lecie schłodzi nas jednostrefowa manualna klimatyzacja oferowana w standardzie. W zimne dni możemy skorzystać z podgrzewanych foteli, niestety dostępnych za dodatkowa opłatą.
Wnętrze 208 jest dobrze podświetlone zarówno z przodu jak i z tyłu. Dzięki opcji Ambiente nastrój w samochodzie możemy personalizować przez wybór jednego z 8 dostępnych kolorów.
Producent nie zapomniał również o małych dzieciach montując w skrajnych siedzeniach tylnej kanapy oraz w przednim fotelu pasażera mocowania Isofix do fotelików. Niestandardowa opcja bezkluczykowego otwierania drzwi dodaje wygody, w trakcie codziennego użytkowaniu pojazdu. Pojemność bagażnika wynosi 311 l, jest nieco ponad 25 litrów większa niż w wersji Peugeota 208 pierwszej generacji.
Systemy bezpieczeństwa
Pod względem zastosowanych w wersji GT systemów bezpieczeństwa nie ma co narzekać. W codziennej jeździe towarzyszy nam system Active Safety Brake, który ostrzeże przed przeszkodami. Gdy kierowcy zabraknie refleksu, system również przyhamuje samochód. Działa on do prędkości 85km/h. Asystent rozszerzonego rozpoznawania znaków pozwoli uniknąć ewentualnego mandatu. System monitorowania martwego pola w razie potrzeby zasygnalizuje,świecącą ikoną w lusterku czy możemy bezkolizyjnie zmienić pas.
Parkowanie w zatłoczonym mieście nie będzie stanowiło problemu nawet dla początkujących kierowców. Czujniki parkowania oraz kamera cofania z obrazem wyświetlanym na ekranie dotykowym pomogą kierowcy zająć wybrane wcześniej miejsce. Za dodatkową opłatą można wyposażyć 208 GT w asystenta parkowania, który sam zaparkuje auto, z niewielkim udziałem prowadzącego.
Napęd
Peugeot 208 GT został wyposażony w benzynowy silnik o pojemności 1199 cm3 i mocy 130 KM. Przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi 8,7 s, prędkość maksymalna - 230km/h. Według producenta średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,7 l na 100 km. 208 została wyposażona w automatyczną, 8-stopniową skrzynię biegów z opcją sterowania za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.
Gama jednostek napędowych Peugeot 208 obejmuje trzy silniki benzynowe, silnik diesel-a oraz napęd elektryczny.
Podsumowanie
Peugeot 208 GT znajdzie wielu zwolenników. Idealnie nadaje się do jazdy po mieście, zarówno dla młodych kierowców, jak rodziców odwożących dzieci do szkoły. Kompaktowe, zwinne i ekonomiczne w eksploatacji, z pewnością poradzi sobie w miejskiej dżungli. Przyciągająca wzrok stylistyka oraz bogate wyposażenie to kolejne zalety francuskiego malucha.
W segmencie B 208 znajdzie kilku konkurentów, do których można zaliczyć: SEAT-a Ibizę, Renault Clio, Toyotę Yaris, Opla Corsę, Suzuki Swift czy Kię Rio.
Podczas naszych testów mieliśmy okazję sprawdzić 208 zarówno w trasie jak i w miejskiej jeździe. Najmocniejszy, 130- konny silnik Peugeot 208 przyśpiesza żwawo, chociaż mieliśmy nadzieję, że będzie nieco lepiej, szczególnie na autostradzie. Jednak w mieście moc silnika i przyspieszenie są zdecydowanie wystarczające. Lekkie i zwinne auto radzi sobie bez zarzutu wśród zgiełku miasta. Nieduże gabaryty samochodu pozwalają również bez problemu znaleźć miejsce parkingowe. Wnętrze auta jest nowocześnie i estetycznie wykonane. Siedzenia z przodu są kubełkowe i wygodne. Pod względem technologii, nie możemy narzekać. Czytelny i prosty w obsłudze wyświetlacz z nawigacją, opcjami ustawień samochodu, telefonu oraz podświetleniem.
Ogólnie, wersja GT zrobiła na nas pozytywne wrażenie, zarówno pod względem nietuzinkowego wyglądu, jak i komfortowej, bezpiecznej i ekonomicznej jazdy.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe