Jaecoo 7 Super Hybrid – chiński przepis na sukces
Średnia ocena7.8
7.8Śr. ocena
Kompaktowe SUV-y z Chin zaczynają nieźle mieszać europejskim rynkiem motoryzacyjnym, ciesząc się coraz większym powodzeniem. Jednym z nim jest Jaecoo 7, który z napędem hybrydowym oferuje także ogromny zasięg.
Chery, jeden z największych chińskich koncernów motoryzacyjnych, utworzony został w 1997 roku, a pierwszym autem był Chery Fengyun, czyli licencyjny SEAT Toledo I generacji, oferowany w dodatku z silnikiem Forda. W 2022 roku, z myślą o ekspansji na rynki europejskie, utworzono markę handlową Omoda, zaś rok później dołączyła do niej marka Jaecoo.
Marki Omoda i Jaecoo zadebiutowały w Polsce w 2024 roku, oferując dwa SUV-y: Omoda 5 w wersji spalinowej i elektrycznej oraz Jaecoo 7, kompaktowego SUV-a z napędem spalinowym. Aktualnie na nasz rynek wchodzi sama marka Chery, z SUV-ami Tiggo7 i Tiggo 8. Tymczasem oferta Jaecoo 7 została rozszerzona o wersję Super Hybrid.
Jaecoo 7 Super Hybrid – silniki, moc
Model Jaecoo 7 początkowo był oferowany jedynie z benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 T-GDI i mocy 147 koni mechanicznych, w przednionapędowej wersji Urban oraz w wariancie Offroad dysponującym napędem 4x4. Na początku br. oferta została uzupełniona o wersję Super Hybrid z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV), opartą na silniku benzynowym 1.5 litra.
Jaecoo 7 Super Hybrid – wymiary, funkcjonalność
Opisywany model to typowy przedstawiciel segmentu C-SUV. Wymiary Jaecoo 7 wynoszą: 4500 mm długości, 1865 mm szerokości i 1670 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2672 mm, a prześwit ma 174 mm. Standardowa pojemność bagażnika w wersji Super Hybrid wynosi 500 litrów, a w wariancie benzynowym 564 litry. Po złożeniu oparć tylnej kanapy powstaje przestrzeń bagażowa o pojemności 1265 litrów (PHEV), a w benzynowej wersji 1349 litrów.
Jaecoo 7 Super Hybrid – cena
Jak przystało na próbujące podbić Europę chińskie marki, atutem Jaecoo 7 są relatywnie niskie ceny, na tle europejskiej, japońskiej i koreańskiej konkurencji. Jaecoo 7 1.6 T-GDI 147 KM w wersji Urban kosztuje 139 900 zł, zaś odmiana Offroad wyceniona została na 157 900 zł. Wersja plug-in, czyli Super Hybrid 1.5 347 KM z podstawowym wyposażeniem Select kosztuje 159 900 zł, zaś flagowa odmiana Exclusive wyceniona została na 169 900 zł.
Jaecoo 7 Super Hybrid – wrażenia z jazdy
Chiński SUV całkiem przyzwoicie się prezentuje i nie najgorzej jeździ. Silnik elektryczny ma moc 204 KM, a pojemność baterii brutto wynosi 18,3 kWh. Średnie zużycie energii według producenta wynosi 20,6 kWh/100 km, jednak realnie trudno uzyskać wynik mniejszy niż ok. 24,5 kWh/100 km. Osiągi jak na tak dużą moc łączną napędu są dość przeciętne: sprint do setki zajmuje autu 8,5 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 180 km/h. Producent deklaruje, że na prądzie auto może przejechać 91 km, zaś łączny zasięg to rzekomo 1200 km. W naszym teście, którego znaczna część przebiegała w trasie, podczas jazdy z prędkościami autostradowymi i rozładowaną baterią, realny zasięg wyniósł raczej nieco ponad 800 km, a zatem daleki był od tego, co deklaruje producent. Nie zmienia to jednak naszej pozytywnej opinii o aucie, które oferuje całkiem sporo, za rozsądną kwotę.
Jaecoo 7 Super Hybrid – podsumowanie
Oprócz parametrów użytkowych, jak wspomnieliśmy wyżej, zaletą chyba numer 1 modelu Jaecoo 7, w dodatku z mocną hybrydą plug-in, jest relatywnie niska na tle konkurencji cena. Tam, gdzie kończą się bowiem ceny Jaecoo 7 Super Hybrid Exclusive, dopiero zaczynają się wyjściowe ceny rywali, w postaci np. Volkswagena Tiguana, Hyundaia Tucsona, czy Nissana Qashqaia. Silni rywale Jaecoo 7 to m.in. także produkowane w Chinach: MG HS, Beijing BAIC 5 i Forthing T-Five oraz rumuńsko-francuska nowość w postaci Dacii Bigster. W naszej opinii, w cenie ok. 150 tys. zł, Jaecoo 7 to to jedna z ciekawszych ofert; kompaktowy, nowoczesny SUV, kosztujący tyle, co wiele europejskich crossoverów segmentu B, czyli o klasę mniejszych.
zdjęcia: Krzysztof Panek