Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1758269668620 3.0.14

Outlander PHEV - ostatnie prawdziwe Mitsubishi ?

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
7 Lis '25
Średnia ocena8.7
Outlander PHEV - ostatnie prawdziwe Mitsubishi ?Źródło: IBRM Samar
8.7Śr. ocena

Ten popularny i udany SUV jest obecny na rynku od 2003 roku. Czwarta generacja Outlandera w Polsce zadebiutowała pod koniec 2024 roku. Czy w czasach, gdy do kolejnych modeli partnerskiego Renault doklejany jest znaczek Mitsubishi, aktualny Outlander jest ostatnim modelem skonstruowanym przez inżynierów tej marki ?

Mitsubishi Outlander Instyle PHEVŹródło: IBRM Samar

Po 2000 roku nastąpił złoty okres dla nowych wówczas jeszcze aut typu Sport Utility Vehicle, a kolejne SUV-y pojawiały się na rynku jak grzyby po deszczu. Jednym z przykładów tej mody jest Mitsubishi Outlander, model bardzo dobrze przyjęty przez rynek i mający wielu zwolenników. Co ciekawe, druga generacja Outlandera (2006-2012) występowała także jako Citroen C-Crosser i Peugeot 4008 i takie auta, z indywidualnego importu, można jeszcze czasem spotkać na polskich drogach. Wytwarzany od 2012 roku Outlander III z polskiej oferty zniknął w 2021 roku. Pod koniec ubiegłego roku w Polsce pojawił się Mitsubishi Outlander IV generacji, jednak jego debiut nastąpił wcześniej, bo już w 2021 roku.

Mitsubishi Outlander Instyle PHEVŹródło: IBRM Samar
Mitsubishi Outlander Instyle PHEVŹródło: IBRM Samar

Mitsubishi Outlander – silnik, napęd, moc

W Europie Mitsubishi Outlander oferowane jest wyłącznie jako hybryda plug-in (PHEV), czyli ładowana z gniazdka. Silnik benzynowy ma pojemność 2,4 litra, a łączna moc systemowa układu napędowego wynosi 306 koni mechanicznych. W każdym wariancie Outlander PHEV ma napęd 4x4. Pojemność baterii brutto wynosi 22,7 kWh, co według danych producenta pozwala na pokonanie na prądzie dystansu do 86 km.

Mitsubishi Outlander Instyle PHEVŹródło: IBRM Samar

Mitsubishi Outlander – wymiary, funkcjonalność

Flagowy SUV marki z trzema diamentami w logo, ma 4719 mm długości, 1862 mm szerokości i 1750 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2704 mm, a prześwit - 199 mm. Bagażnik standardowo ma pojemność 495 litrów, a maksymalna pojemność, czyli po złożeniu oparć tylnej kanapy, to 1422 litry. Masa własna auta wynosi 2070 kg.

Mitsubishi Outlander Instyle PHEVŹródło: IBRM Samar

Mitsubishi Outlander – cena

Chętni na Outlandera muszą liczyć się z tym, że tanio nie jest. Bazowa wersja kosztuje od 232 890 zł, odmiana Invite 244 890 zł, a Intense 258 890 zł. Topowe warianty Instyle i Instyle Plus kosztują odpowiednio 268 890 zł i 276 890 zł.

Mitsubishi Outlander Instyle PHEVŹródło: IBRM Samar

Mitsubishi Outlander – wrażenia z jazdy

Jak wspomnieliśmy, ten spory SUV ma od lat wielu zwolenników. I jest to zrozumiałe, gdyż Outlander to kawał wygodnego auta, które świetnie sprawdzi się jako samochód rodzinny, i pomieści sporo bagażu. W wersji Instyle + auto ma brązową, pikowaną tapicerkę skórzaną, z elementami tego wykończenia także na desce rozdzielczej, co sprawia, że – parafrazując powiedzenie ze znanej, polskiej komedii – jest tu jakby luksusowo. Obsługa multimediów jest dość prosta, choć nie wszystko obsługuje się z poziomu ekranu centralnego, a niektóre funkcje przyciskami na kierownicy. Lepszej jakości mogłoby być nagłośnienie (Yamaha), w aucie za blisko 300 tys. zł, ale z drugiej strony tragedii też nie ma, a bywało gorzej w innych autach.

Outlander PHEV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Średnie spalanie w cyklu mieszanym w naszym teście wyniosło ok. 8,2 l/100 km, przy rozładowanej baterii. Ta ostatnia, według producenta pozwala na przejechanie w trybie zeroemisyjnym nawet do 86 km, czyli całkiem sporo. Możliwe jest to dzięki sporej pojemności akumulatora trakcyjnego, która wynosi – jak podaliśmy wyżej – 22,7 kWh brutto.

Mitsubishi Outlander Instyle PHEVŹródło: IBRM Samar

Mitsubishi Outlander – podsumowanie

W przeciwieństwie do sowich mniejszych braci, jak aktualne modele ASX (Renault Captur), czy Colt (Renault Clio), model Outlander nie jest klonem Renault z przyklejonym znaczkiem Mitsubishi. To samodzielna konstrukcja japońskich inżynierów, nawet jeśli oparta na wspólnej platformie, w ramach aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Czy jednak tak pozostanie i za kilka lat kolejny Outlander będzie japoński, a nie bardziej francuski? Trudno dziś odpowiedzieć na to pytanie, jednak Mitsubishi właśnie wprowadza na rynek model Grandis (Renault Symbioz) oraz Eclipse Cross (Renault Scenic).

Mitsubishi Outlander Instyle PHEVŹródło: IBRM Samar

Wiadomo już, że nie będzie kontynuacji modelu Colt, a najnowsze Renault Clio nie będzie miało odpowiednika spod znaku trzech diamentów. Marka Mitsubishi, za sprawą modelu Lancer Evo, niegdyś święciła triumfy w rajdach samochodowych. Dziś za sprawą klonów modeli Renault raczej walczy o przetrwanie.

zdjęcia: Krzysztof Panek

Szczegółowa ocena auta: Mitsubishi Outlander IV

Osiągi i ekonomia
8/10
Przestrzenność wnętrza
10/10
Komfort podróżowania
10/10
Wyposażenie
9/10
Cena
5/10
Własności jezdne
10/10
Podziel się ze znajomymi