Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1758269668620 3.0.14

Leapmotor B10. Zaskakuje pod wieloma względami, ale najbardziej ceną

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Tomasz KamińskiTomasz Kamiński
7 Lis '25
Leapmotor B10. Zaskakuje pod wieloma względami, ale najbardziej cenąŹródło: IBRM Samar

Leapmotor B10 to kolejny na polskim rynku elektryczny SUV rodem z Chin. Jeździliśmy już tym samochodem i wiemy, jakie są jego mocne i słabe strony. Znamy również wersje wyposażeniowe oraz ceny pojazdu. Zapewniamy, że warto zainteresować się tym modelem.

W Polsce coraz częściej można spotkać elektryczne samochody chińskiej produkcji. Z danych opracowanych przez analityków IBRM Samar i zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ wynika, że w okresie styczeń-październik 2025 roku polscy klienci odebrali z salonów 4650 nowych bezemisyjnych modeli osobowych. To oznacza, że w porównaniu do analogicznych miesięcy 2024 roku, kiedy to sprzedano 567 aut tego typu wzrost popularności wyniósł aż 720,11 proc.

Leapmotor B10Źródło: IBRM Samar

W ciągu dziesięciu miesięcy 2025 roku najwięcej klientów znalazło się na model BYD Dolphin Surf, którego kupiło 1286 Polaków. Na drugim miejscu znalazł się Leapmotor T03 – 1205 wydanych aut, a na trzecim BYD Sealion 7, którego nabyło 446 osób.

Przy tak dużej dynamice wzrostu nie dziwi, że polscy importerzy wprowadzają na nasz rynek kolejne modele. Do sprzedaży trafił właśnie Leapmotor B10 z elektrycznym silnikiem o mocy 217 KM. To trzeci bezemisyjny model po Leapmotorze T03 oraz Leapmotorze C10.

Leapmotor B10 – SUV bez stylistycznych fajerwerków

Leapmotor B10 ma nadwozie o wymiarach (dł./szer./wys.) 4515/1885/1655 mm, a rozstaw osi pojazdu wynosi 2735 mm. Chiński, kompaktowy SUV pod stylistycznym względem nie wyróżnia się znacząco na tle rynkowej konkurencji. Owszem wąskie reflektory w połączeniu z dużym wlotem powietrza w zderzaku nadają autu sportowy wizerunek, ale taki design cechuje wielu rywali.

Leapmotor B10Źródło: IBRM Samar

Gładki bok pojazdu z klamkami tworzącymi jednolitą płaszczyznę z drzwiami uzupełniono wyraźnie zarysowanymi nadkolami oraz delikatnym przetłoczeniem nad progami. Z tyłu, podobnie jak w przedniej części zastosowano wąskie lampy połączone listwą poprowadzoną przez całą szerokość auta. Poza tym nie zabrakło akcentu w postaci dachowego spoilera.

Leapmotor B10Źródło: IBRM Samar

Leapmotor B10 – udana stylistyka nadwozia to nie wszystko…

…ważne jest także odpowiednie wykończenie wnętrza. Wzornictwo części pasażerskiej utrzymano w minimalistycznym stylu, a jednocześnie nie zapomniano o wysokiej jakości wykonania czy funkcjonalności i komforcie podróżowania.

Leapmotor B10Źródło: IBRM Samar

Materiały, którymi wykończono część pasażerską są miłe w dotyku i, co ważne nie znajdziemy tu dużych powierzchni twardego, taniego plastiku. Zastrzeżeń nie budzi także jakość wykończenia – podczas jazdy na wybojach nie stwierdziliśmy trzasków czy pisków dochodzących z elementów kokpitu.

Deskę rozdzielczą pojazdu tworzą dwa ekrany – 8,8-calowy służy do eksponowania wskaźników, a dotykowy, centralny wyświetlacz o przekątnej 14,6 cala to centrum dowodzenia urządzeniami pokładowymi. Niemal każdą funkcję aktywuje się za pośrednictwem tego ekranu, nie dziwi więc brak jakichkolwiek przycisków czy pokręteł w kokpicie.

Leapmotor B10Źródło: IBRM Samar

To akurat nie jest najlepsze rozwiązanie, bo utrudnia obsługę podczas prowadzenia pojazdu. Dobrze chociaż, że klimatyzację czy podgrzewanie foteli da się obsługiwać za pośrednictwem ikonek zgromadzonych w dolnej części ekranu.

Leapmotor B10 – SUV z dwoma bagażnikami

Leapmotor B10 to samochód, który pasażerom obu rzędów siedzeń zapewnia wystarczającą ilość miejsca zarówno na wysokości kolan, jak i nad głowami. Pochwały należą się również za odpowiednie wyprofilowanie foteli – są wygodne i gwarantują wystarczające podparcie z boku w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów.

Leapmotor B10Źródło: IBRM Samar

Leapmotor B10 to model, który sprawdzi się pod względem rodzinnym. Wprawdzie bagażnik o pojemności 455-1700 l nie jest rekordowo duży, ale taka kubatura powinna wystarczyć żeby zmieścić urlopowy ekwipunek całej rodziny.

Leapmotor B10Źródło: IBRM Samar

Istotne jest także to, że tylnej przestrzeni ładunkowej nie ograniczają pozostawione kable do ładowania baterii. To dlatego, że drugi kufer (frunk od: front trunk czyli przedni bagażnik), a właściwie kuferek znajduje się z przodu. Objętość 25 l w zupełności wystarczy na zmieszczenie kabli.

Leapmotor B10Źródło: IBRM Samar

Leapmotor B10 – dobra dynamika dzięki 218 koniom mechanicznym

Leapmotor B10 oferowany jest tylko w jednej 218-konnej wersji silnikowej. Dzięki niej samochód rozpędza się do setki po 8 s, a prędkość maksymalna pojazdu to 170 km/h. Takie osiągi w zupełności wystarczą do sprawnego podróżowania zarówno w mieście, jak i poza nim.

Leapmotor B10Źródło: IBRM Samar

Samochód dostępny jest z dwiema bateriami do wyboru. W bazowej odmianie na pokładzie jest akumulator o pojemności 56,2 kWh. Po naładowaniu go na 100 proc. w cyklu mieszanym można przejechać 361 km, a w mieście 512 km.

Jeżeli zdecydujemy się na egzemplarz z akumulatorami o pojemności 67,1 kWh, to w trybie mieszanym przejedziemy maksymalnie 434 km, natomiast w mieście wystarczy nam prądu na pokonanie 608 km. Tyle podają dane techniczne, a to czy pokrywają się one z rzeczywistością sprawdzimy w późniejszym czasie podczas redakcyjnego testu.

Leapmotor B10 – już po 20 min prąd w baterii bedzie uzupełniony w 80 proc.

Niezależnie od wybranej wersji na pokładzie samochodu jest ładowarka o mocy 11 kW (prąd zmienny). W przypadku mniejszej baterii energię uzupełnimy dzieki niej w zakresie 30-80 proc. po ok. 2 godz. 40 min, a od 5 do 100 proc. po 6 godz. 50 min. 

Leapmotor B10Źródło: IBRM Samar

W takim samym zakresie prąd w większej baterii bedziemy mieli uzupełniony po 3 godz. oraz po 8 godz. Zarówno akumulatory o pojemności 56,2 kWh, jak i o pojemności 67,1 kWh można ładować prądem stałym. W pierwszym przypadku maksymalna moc ładowania to 140 kW, a w drugim – 168 kW. W obu wersjach energię w zakresie 30-80 proc. pozyskamy po ok. 20 min.

Leapmotor B10 dostępny jest z trzema specyfikacjami wyposażeniowymi do wyboru – Life Pro, Life Pro Max lub Design Pro Max. W pierwszej z nich zainstalowano akumulator o pojemności 56,2 kWh, a premierowa cena pojazdu to 119 900 zł. W pozostałych odmianach jest bateria o pojemności 67,1 kWh, a koszty ich zakupu to: 125 300 zł (Life Pro Max) oraz 131 600 zł (Design Pro Max).

Podziel się ze znajomymi