Hyundai Ioniq: koniec sprzedaży w Polsce
Jak wynika z naszych ustaleń, model Hyundai Ioniq został wycofany z oferty na polskim rynku. Dealerzy wyprzedają ostatnie egzemplarze hybrydowe z rocznika 2021, które pozostały jeszcze w zapasach magazynowych.
Mający sylwetkę kompaktowego liftbacka, Hyundai Ioniq zadebiutował w 2016 roku, natomiast trzy lata później przeszedł face-lifting, który przyniósł m.in. zmieniony design przedniego pasa oraz ulepszone multimedia. Co ciekawe, „koreańczyk” dostępny był nie tylko z klasyczną hybrydą (HEV), ale również z technologią Plug-in (PHEV) oraz z pełnym układem elektrycznym (BEV). Ten ostatni wariant dysponuje mocą 136 KM oraz do 295 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w niecałe 10 sekund oraz maksymalną prędkość rzędu 165 km/h. Dzięki energii zmagazynowanej w akumulatorach trakcyjnych 38,3 kWh teoretyczny zasięg „elektryka” przekracza 300 kilometrów.
Klienci zainteresowani zakupem Ioniqa powinni się pospieszyć. W ofercie dealerów są jeszcze ostatnie egzemplarze wersji HEV z rocznika 2021. Generalny importer liczy, że lukę w gamie produktowej uda się wypełnić dzięki dostępności takich modeli jak nowy Hyundai Tucson z napędem hybrydowym HEV/PHEV oraz w pełni elektryczny Hyundai Ioniq 5, który zwraca uwagę futurystyczną linią nadwozia.