ID. Aero zapowiada elektryka wielkości VW Passata
Niemcy zaprezentowali unowocześnioną wersję prototypu elektrycznej limuzyny ID. Vizzion z 2018 roku. Ostateczny wariant przeznaczony do produkcji seryjnej wejdzie na rynek europejski już w przyszłym roku.
Jak wynika z danych producenta, Volkswagen ID. Aero otrzymał akumulatory litowo-jonowe o pojemności netto 77 kWh, z realnym zasięgiem dochodzącym nawet do 620 kilometrów (pomiar według normy WLTP). Oficjalnych informacji dotyczących projektu nie ma dużo. Wiadomo, że będzie to limuzyna klasy wyższej średniej, o smukłej bryle nadwozia i dopracowanych parametrach aerodynamicznych (współczynnik Cx na poziomie 0,23). Pojazd bazuje na koncernowej płycie podłogowej MEB, która umożliwia seryjną produkcję pojazdów o bateryjnym napędzie elektrycznym.
Ostateczna wersja produkcyjna najnowszego „elektryka” marki Volkswagen wejdzie do sprzedaży na rynku chińskim w drugiej połowie przyszłego roku. Mniej więcej w tym samym czasie światło dzienne ujrzy wersja przeznaczona dla klientów mieszkających w Europie. Samochód w omawianej specyfikacji wytwarzać będzie fabryka w niemieckim Emden.
Jak twierdzą wiarygodne źródła, ostateczna nazwa produkcyjnej wersji Volkswagena ID. Aero nie jest jeszcze ustalona. Ponadto w sprzedaży pojawić się ma odmiana nadwoziowa kombi, nosząca przydomek „Tourer”. Listę tegorocznych nowości produktowych, które szykują się w segmencie modeli z napędem elektrycznym, znaleźć można TUTAJ

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe