Samochody elektryczne 2022: nowości i premiery
Oferta modeli dysponujących pełnym napędem bateryjnym jest z roku na rok coraz szersza, a wraz z nią rośnie zainteresowanie klientów nowymi „elektrykami”. Najbliższe 12 miesięcy obfitować będzie w wiele ciekawych premier również u marek, które wcześniej omijały segment BEV szerokim łukiem.
W kolejności alfabetycznej przedstawiamy listę modeli z akumulatorowym napędem elektrycznym (BEV), które pojawią się w europejskich salonach sprzedaży w nowym roku kalendarzowym. Uwzględniliśmy ponadto „gorące” premiery światowe, spodziewane w AD 2022. Poniższe zestawienie opiera się na informacjach potwierdzonych przez poszczególnych producentów oraz na wiarygodnych doniesieniach mediów branżowych:
- Abarth 500e
- Audi e-tron (FL)
- Audi Q6 e-tron
- BMW i4
- BMW i7
- BMW iX1
- BMW iX M60
- Citroen Oli concept
- Cupra Born
- DeLorean Alpha 5
- Fiat 500 3+1
- Fiat e-Scudo
- Fiat e-Ulysee
- Fisker Ocean
- Ford E-Transit
- Genesis GV60
- Hyundai Ioniq 6
- Iveco eDaily
- Jeep Avenger
- Kia EV6 GT
- Kia e-Niro
- Lexus RZ
- Lotus Eletre
- Mazda MX-30 Range Extender
- Mercedes EQE
- Mercedes EQS SUV
- Mercedes EQT
- MG Marvel R
- Nissan Ariya
- Nissan Qashqai e-Power
- Nissan e-Townstar
- Peugeot e-208 (większa moc i zasięg do 400 km)
- Polestar 3
- Porsche Taycan Sport Turismo
- Renault 4ever Trophy concept
- Renault Kangoo E-Tech Electric
- Renault Master E-Tech Electric
- Renault Megane E-Tech Electric
- Renault Trafic E-Tech
- Rolls-Royce Spectre
- Skoda Enyaq iV Coupe
- Smart #1
- Ssangyong Korando e-Motion
- Subaru Solterra
- Toyota bZ4X
- Toyota Proace Verso EV
- Toyota Proace City Verso EV
- Toyota Proace City EV
- Volkswagen ID.5
- Volkswagen ID.Buzz
- Volkswagen ID Aero (wersja przedprodukcyjna)
- Volvo C40 Recharge
- Volvo EX90
Ze zrozumiałych względów powyższa lista podlegać będzie dalszym weryfikacjom. Kilka marek nie zapowiedziało bowiem jeszcze wszystkich swoich nowości, które ujrzą światło dzienne w bieżącym roku. Jeśli tylko informacje takie pojawią się, wówczas dodamy je do naszego zestawienia lub dokonamy stosownych modyfikacji. Warto również pamiętać, że plany sprzedażowe poszczególnych producentów ulec mogą zmianie w zależności od sytuacji wynikającej z niedoboru półprzewodników na światowym rynku motoryzacyjnym.