Ten model zapowiadał premierę Stingera
Kia GT Concept, która ujrzała światło dzienne podczas wystawy IAA Franfurt Motor Show 2011, stanowiła przedsmak nowego flagowca szykowanego przez zespół stylistów pod kierownictwem Petera Schreyera. Wersja produkcyjna, debiutująca 6 lat później, otrzymała nazwę Kia Stinger.
Kia GT Concept wzbudziła duże zainteresowanie nie tylko linią nadwozia, która przywodzi na myśl włoskie gran turismo. Długa maska silnika, oszczędna w formie grafika atrapy chłodnicy oraz przesunięta ku tyłowi bryła kabiny pasażerskiej nadawały modelowi sportowy sznyt. Oczywiście niektóre z elementów projektu – takie jak chociażby otwierające się pod wiatr drzwi drugiego rzędu – nie trafiły do wersji seryjnej, którą okazała się tylnonapędowa Kia Stinger.
Co warto podkreślić, koreański producent spełnił jednak obietnicę daną w momencie premiery Kii GT Concept i wypuścił na rynek topową wersję benzynową turbo 3.3 V6 T-GDI, która w zestawieniu z ośmiobiegową przekładnią automatyczną rozwija moc 366 KM oraz do 510 Nm momentu obrotowego w przedziale 1300-4500 o/m.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Zestawienie nowości modelowych (w tym aut elektrycznych oraz hybryd), które ujrzą światło dzienne w roku 2023, znaleźć można TUTAJ