Dla kogo nagroda Diesel Car of the Year 2025?
Przy wyborze zwycięzcy najnowszej edycji organizowanego w Wielkiej Brytanii plebiscytu brano pod uwagę takie elementy jak design, rozwiązania technologiczne, wydajność paliwową, walory użytkowe oraz wrażenia zza kierownicy.
Niedawno brytyjski magazyn branżowy „Diesel & EcoCar” ogłosił wyniki konkursu na najlepsze samochody z napędem wysokoprężnym. W dwunastej edycji plebiscytu główną nagrodę zdobyła Mazda CX-80 z jednostką 3.3 e-Skyactiv D (254 KM). Siedmiomiejscowy SUV z Kraju Wschodzącego Słońca zwraca uwagę rozmiarami kabiny, stopniem dopracowania oraz wysokim komfortem jazdy na długich dystansach. Na liście wyposażenia pokładowego nie zabrakło oczywiście napędu na obie osie.
Oprócz Mazdy CX-80 brytyjscy dziennikarze wysoko ocenili również takie konstrukcje jak m.in. Volkswagen Golf 2.0 TDI (116 KM), Skoda Superb 2.0 TDI (150/193 KM) czy Range Rover Sport 3.0 D (249/300/350 KM). Tymczasem jak wynika z lektury raportu IBRM Samar, do końca września Japończycy zarejestrowali nad Wisłą około 4,2 tys. nowych samochodów. We wspomnianej puli udział przypadający na modele typu SUV/crossover przekracza siedemdziesiąt procent.