Nowa Omoda 7 PHEV jedzie do Polski
Podczas wrześniowych targów IAA Mobility w Monachium zaprezentuje się przed europejską publicznością nowy model o nazwie Omoda 7. To SUV-coupe mierzący około 4,6 metra długości. Do napędu wykorzystano ponad trzystukonną hybrydę Plug-in (PHEV).
Generalny importer potwierdził, że Omoda 7 jeszcze w tym roku zadebiutuje na polskim rynku jako nowy gracz w segmencie SUV-ów klasy średniej. Uwagę zwracają wąskie oczy reflektorów, wysoko poprowadzona klapa komory silnika oraz pas przedni, którego wykończenie przypomina pancerz egzotycznego gada. „Siódemka” ujrzała światło dzienne w kwietniu br. na wystawie samochodowej Shanghai Auto Show 2025. Standardowo chiński SUV-coupe porusza się na osiemnastocalowych felgach aluminiowych, z których można zrezygnować na rzecz jeszcze efektowniejszych „dziewiętnastek”.
Nowa Omoda 7 PHEV (2025) – wymiary nadwozia:
- długość: 4660 mm
- szerokość: 1875 mm
- wysokość: 1670 mm
- rozstaw osi: 2720 mm
- standardowa poj. bagażnika: 639 l
Listę wyposażenia uzupełniają ponadto m.in. multimedia z ekranem dotykowym o przekątnej 15,6 cala, bezprzewodowa ładowarka 50W do smartfona czy zestaw kamer panoramicznych 360°, który rozbudowany o funkcję umożliwiającą obserwację przestrzeni pod autem poruszającym się w trudniejszym terenie. Dane techniczne nowej Omody na razie owiane są tajemnicą. Wiarygodne źródła twierdzą jednak, że wykorzystania do napędzania samochodu hybryda Plug-in uzyskuje moc systemową rzędu 340 koni mechanicznych, podczas gdy maksymalny zasięg oscyluje w granicach 1200 kilometrów.
Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, do końca lipca chińscy producenci zarejestrowali nad Wisłą łącznie około 20,7 tys. nowych osobówek. Dla porównania, w analogicznym okresie zeszłego roku skumulowana sprzedaż sięgała „tylko” 4486 egzemplarzy. Bezapelacyjnym liderem segmentu jest MG z dorobkiem 7643 dostarczonych aut. Omoda plasuje się na drugim miejscu podium, obsłużywszy 3896 klientów.