Nowy Hyundai Ioniq 6 N. Wyzwanie rzucone Tesli 3 Performance
Na międzynarodowym zlocie miłośników szybkich samochodów Koreańczycy zaprezentowali w pełni elektryczny model Hyundai Ioniq 6 N. Z zapowiedzi centrali wynika, że pierwsze egzemplarze sportowej „szóstki” trafią do salonów na początku przyszłego roku. Cen auta jeszcze nie znamy.
Napędzany siłą elektronów Hyundai Ioniq 6 N ujrzał światło dzienne podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, będąc dopełnieniem gamy produktowej modelu Hyundai Ioniq 6, który w zmodernizowanej wersji zadebiutował w kwietniu bieżącego roku. Dziennikarze branżowi widzą w nowej „ence” wyzwanie rzucone Tesli 3 Performance. Żywiołową naturę auta podkreśla stylistyka nadwozia z masywnym tylnym skrzydłem Swan Neck, poszerzonymi błotnikami, dwudziestocalowymi, pięcioramiennymi obręczami kół, na które nawleczono ogumienie Pirelli P-Zero 5, oraz polakierowanymi na czerwono zaciskami hamulcowymi.
Szereg elementów specyfikacyjnych miłośnicy motoryzacji kojarzą z modelu Hyundai Ioniq 5 N. To chociażby dwusilnikowy układ napędowy, który uzyskuje moc systemową rzędu 609 koni mechanicznych (650 KM po włączeniu funkcji Launch Control) oraz nawet do 770 niutonometrów momentu obrotowego. Jak wskazują dane techniczne, „szóstka” rozpędzi się od zera do stu kilometrów na godzinę w około 3,2 sekundy; kierowca „piątki” wykona ten sam manewr w 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 257 km/h. Dla porównania, przywołana na wstępie Tesla Model 3 Performance (627 KM/660 Nm) osiąga „setkę” w 3,1 sekundy po starcie.
Nowy Hyundai Ioniq 6 N – dane techniczne
- długość: 4935 mm
- szerokość: 1940 mm
- wysokość: 1495 mm
- rozstaw osi: 2965 mm
- łączna moc: 609 KM
- moc z funkcją Boost: 650 KM
- maks. moment obrotowy: 770 Nm
- sprint 0-100 km/h: 3,2 sek.
- prędkość maksymalna: 257 km/h
Ponadto Hyundai Ioniq 6 N może pochwalić się przeprojektowaną geometrią zawieszenia, elektronicznie sterowanym układem amortyzatorów, które można dostosować do różnych stylów jazdy, oraz technologią N Battery, pomagającą przygotować zestaw akumulatorów trakcyjnych o pojemności 84 kWh do optymalnej temperatury pracy. Wrażenia za kierownicą poprawia generujący bogatą ścieżkę dźwiękową, wyposażony w głośniki stereo moduł N Active Sound+. To kolejny element wyposażenia współdzielony z modelem Ioniq 5 N, podobnie jak symulator zmiany biegów niczym w samochodzie wyścigowym.