Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1765752984013 3.0.14

Nowy Volkswagen ID. Polo 2026 – co o nim wiemy?

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
16 Gru '25
Nowy Volkswagen ID. Polo 2026 – co o nim wiemy?Źródło: Volkswagen

Bazowa cena elektrycznego Volkswagena ID. Polo wynosić będzie około 25 tys. euro, co przy aktualnym kursie dawałoby kwotę rzędu mniej więcej 105 tys. złotych. W przyszłej gamie produktowej znajdzie się również miejsce dla 226-konnej wersji GTI. Czym odpowiedzą na ten ruch Chińczycy?

Jak wynika z lektury aktualnego raportu IBRM Samar, do końca listopada bieżącego roku zarejestrowano na polskim rynku łącznie 874 osobowe Volkswageny z napędem elektrycznym. Uzyskany rezultat plasuje niemiecką markę na szesnastym miejscu w segmencie BEV. Pierwsze skrzypce gra natomiast Tesla, która dotychczas wydała klientom 3931 bezemisyjnych wtyczkowozów.

Źródło: Volkswagen

Wolfsburczycy zapowiadają jednak prawdziwą ofensywę modelową. Poczynając od 2026 roku, marka wypuści na rynek łącznie cztery zupełnie nowe „elektryki” klasy miejskiej oraz kompaktowej. Pierwszym projektem w ramach tej szeroko zakrojonej strategii jest Volkswagen ID. Polo. Początkowo auto pojawi się w trzech wersjach napędowych (116, 135 oraz 211 KM) i z dwoma typami akumulatorów o różnej pojemności. Maksymalny zasięg najwydajniejszej z konfiguracji wynosi do 450 kilometrów. Nieco później światło dzienne ujrzy 226-konne Polo GTI.

Nowy Volkswagen ID. Polo 2026 – wymiary nadwozia:

  • długość: 4053 mm
  • szerokość: 1816 mm
  • wysokość: 1530 mm
  • rozstaw osi: 2600 mm
  • pojemność bagażnika: 435-1243 l
Źródło: Volkswagen

Wersje 116- oraz 135-konne otrzymują seryjnie akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o pojemności 37 kWh netto. „Baterię” można ładować prądem stałym z mocą do 90 kW. Dwie topowe odmiany korzystają natomiast z dobrodziejstw niklowo-manganowo-kobaltowych (NMC), zunifikowanych ogniw PowerCo o pojemności użytkowej rzędu 52 kWh, które dzięki zgromadzonemu zapasowi prądu zapewniają realny zasięg do 450 kilometrów bez dodatkowego ładowania.

Źródło: Volkswagen

Najlepiej sprzedające się samochody elektryczne w Polsce:

  1. Tesla Model Y
  2. Tesla Model 3
  3. Citroen e-C3
  4. BYD Dolphin Surf
  5. Leapmotor T03
  6. Audi Q4 e-tron
  7. BMW iX2
  8. Skoda Elroq
  9. Ford Explorer
  10. MINI Cooper Electric

Z zapowiedzi centrali wynika, że bazowa cena Volkswagena ID. Polo wynosić będzie około 25 tys. euro, co przy aktualnym kursie dawałoby kwotę rzędu mniej więcej 105 tys. złotych. Samochód powstaje na koncernowej płycie podłogowej MEB+. Jego produkcji podjęły się zakłady SEAT & Cupra w hiszpańskim Martorell. Wśród konkurencyjnych modeli wymienić można m.in. Renault 5, BYD Dolphin Surf oraz Citroena C3.

Podziel się ze znajomymi