Obrodziło rejestracjami Omody 9 w Polsce
Zaprojektowana z dużym rozmachem stylistycznym Omoda 9 będzie flagowym modelem chińskiej marki nad Wisłą. Samochód wyposażono w hybrydowy układ napędowy 1.5 Plug-in, który uzyskuje moc aż 537 koni mechanicznych. Czy „dziewiątka” spodoba się polskim klientom?
Zaledwie kilka dni temu zarejestrowano pierwsze w Polsce, fabrycznie nowe egzemplarze modelu Omoda 9. Jak wynika z naszych ustaleń, park zasiliła partia aż 73 pojazdów chińskiej produkcji. „Dziewiątki” dostarczone właśnie na rynek będą najprawdopodobniej wykorzystywane między innymi w celach pokazowych oraz jako samochody demonstracyjne dla dealerów.
Wyceniona katalogowo na kwotę 219 900 złotych, Omoda 9 Super Hybrid zajmie najwyższe miejsce w hierarchii modelowej tego importera. Samochód mierzy 4,77 metra długości, z czego na rozstaw osi przypada 2,8 m. Napęd zapewnia benzyniak 1.5 T-GDI (143 KM/215 Nm), wspierany przez trzy jednostki elektryczne. Jak wskazują dane techniczne, „dziewiątka” uzyskuje moc systemową rzędu 537 koni mechanicznych, zaś sprint 0-100 km/h trwa około 4,9 sekundy.
Tymczasem według raportu IBRM Samar, do końca maja bieżącego roku chińscy producenci zarejestrowali w naszym kraju łącznie prawie 13,6 tys. nowych samochodów osobowych. Liderem segmentu już od szeregu miesięcy pozostaje MG, którego ofertę wybrało dotychczas 5457 klientów. Co istotne, sporą grupę stanowią tu osoby prywatne. Czołówkę rankingu uzupełniają należący do jednego koncernu gracze Omoda i Jaecoo. Ich skumulowany wynik sięga 4612 egzemplarzy.