Ile sprzedano aut chińskich w Polsce? Wyniki pierwszego półrocza
Oferta nowych samochodów osobowych chińskiej produkcji liczy już nad Wisłą kilkanaście marek. Najbardziej znane to MG, Omoda, Jaecoo, BYD oraz BAIC. Wkrótce pojawią się kolejni gracze jak chociażby Chery, Exlantix, JAC, Geely i Changan. Czy odniosą podobne sukcesy?
Jak wynika z raportu IBRM Samar, w pierwszym półroczu zarejestrowano w Polsce łącznie 16 616 nowych samochodów osobowych producentów chińskich. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku sprzedano „tylko” 3623 egzemplarze. Wiodącym graczem w omawianej klasie pojazdów pozostaje MG, należące do portfolio koncernu SAIC z siedzibą w Szanghaju. Na koniec czerwca br. dealerzy tej marki wydali 6285 pojazdów, co w całym segmencie daje udział na poziomie 37,82 procenta.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Firmę MG napędza w Polsce sprzedaż crossoverów. Bestsellerem jest bowiem model HS, który wybrało dotychczas 3413 osób. Co godne podkreślenia, liczną grupę stanowią klienci indywidualni. Dobrze radzi sobie również MG ZS z dorobkiem 2254 zarejestrowanych egzemplarzy. Drugim pod względem popularności graczem w segemencie jest Omoda, reprezentująca Grupę Chery. Minione półrocze generalny importer zamknął wynikiem 3197 sprzedanych aut. Na ostatnim miejscu podium uplasowała się siostrzana marka Jaecoo. Jej ofertę wybrało dotychczas 2563 klientów. Kto wie, ilu z nich podjęło wstępną decyzję o zakupie auta po obejrzeniu spotu reklamowego z Wojciechem Szczęsnym?
Sprzedaż chińskich samochodów w Polsce 2025 – wyniki półrocza:
- MG: 6285 egzemplarzy
- Omoda: 3197
- Jaecoo: 2563
- BAIC: 2124
- BYD: 1626
- Leapmotor: 390
- Forthing: 342
- DFSK: 41
- XPeng: 18
- Bestune: 7
Najbliższe miesiące przyniosą kolejne nowości branży motoryzacyjnej zza Wielkiego Muru. Z całej plejady debiutantów warto wymienić chociażby Bestune, promowane nad Wisłą przez firmę Asian Automotive Distribution Center. Szerokim echem odbiła się w mediach niedawna premiera marki Chery, która wypuszcza na rynek crossovery Tiggo 7 oraz Tiggo 8. „Siódemka” kosztuje w bazowej konfiguracji 124 900 złotych (1.6 T-GDI/147 KM). Wyposażenie standardowe zawiera między innymi ledowe reflektory, 18-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną, fotel kierowcy z regulacją automatyczną w sześciu kierunkach czy funkcję bezkluczykowego dostępu. Tymczasem klientów rozważających zakup samochodu elektrycznego z wyższej półki może zainteresować oferta marki Exlantix.