Kawasaki Ninja 650: kolejna generacja
Japoński producent zaprezentował kolejną generację modelu Ninja 650 z wyostrzonymi, sportowymi liniami nadwozia, który sprawdzi się w jeździe po ulicy i torze.
Motocykle Kawasaki serii Ninja, których historia sięga 1984 roku, od początku utożsamiane są ze sportowymi osiągami. Na przestrzeni lat sylwetka motocykla podlegała licznym metamorfozom, zyskując coraz bardziej ostre, smukłe linie. Najnowsza generacja modelu Kawasaki Ninja 650 łączy w sobie cechy motocykla do codziennej jazdy ze sportową zwinnością.
Kawasaki Ninja 650 - opis
Wymiary motocykla, jak przystało na sportowy jednoślad, są kompaktowe: długość wynosi 2 055 mm, szerokość 740 mm, wysokość 1 145 mm. Masa całkowita pojazdu wynosi 193 kg. Oświetlenie z przodu, w postaci przypominających kocie oczy reflektorów, wykonano w technologii LED. Przednia szyba została ustawiona w pozycji bardziej pionowej, lepiej chroniąc motocyklistę od wiatru. Zielona nakładka na siedzenie pasażera przyciąga wzrok i nawiązuje do torowych motocykli.
Po raz pierwszy w modelu klasy 650 zastosowano wyświetlacz cyfrowy TFT LCD. Wbudowany moduł Bluetooth umożliwia łączenie smartfonu z pojazdem. Multimedia są łatwe w obsłudze i czytelne.
Model Ninja dostępny jest w wersji podstawowej, Performance oraz Tourer. Wersja Performance obejmuje układ wydechowy Acropovic, przyciemnianą szybę, nakładkę na siedzenie pasażera oraz tankpad. Opcję Tourer wyposażono w crash-pady, nakładki na zbiornik, wyższą szybę oraz miękkie kufry boczne. Obok zielonego malowania, które jest znakiem rozpoznawczym Kawasaki, dostępne są również ciemniejsze zestawienia kolorystyczne: Metallic Spark Black oraz Metallic Spark Black / Pearl Blizzard White. Testowany model jest wersją podstawową, bez sportowego tłumika.
Kawasaki Ninja 650 - silnik
Silnk Kawasaki Ninja 650 to dwucylindrowa rzędowa jednostka o pojemności 650 cm³, mocy 68 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 64 Nm. Silnik współpracuje z sześciostopniową skrzynią biegów. Tylny amortyzator został zamontowany w systemie „Back-Link”. Poziomy układ amortyzatora w porównaniu z tradycyjnym zawieszeniem Kawasaki Uni-Track, w którym tłumienie odbywa się w pionie, oferuje lepszy rozkład mas, dając lepsze tłumienie w okolicach środka ciężkości motocykla. Mocowanie tłumika pod silnikiem zdecydowanie wysmukla sylwetkę Ninjy.
Wrażenia z jazdy
Kompaktowe gabaryty i stosunkowo niewielka masa sprawiają, że Ninja jest dynamiczny i zwrotny. Zwinnie pokonuje zakręty i przemyka między samochodami w zatłoczonym mieście, szybko reagując na polecenia kierowcy. Do 130 km/h przyspiesza dynamicznie, a silnik brzmi całkiem przyjemnie. NInja świetnie radzi sobie nie tylko w mieście, ale i na dłuższych dystansach, mógłby jednak mieć trochę więcej mocy.
Podsumowanie
Pierwsze wrażenie przy zetknięciu z Kawasaki Ninja 650: jaki on kompaktowy i lekki, a co ważne - sięgam nogami do ziemi, co w moim przypadku rzadko się zdarza… Niestety, te proporcje mogą stanowić problem dla wyższych użytkowników, znacząco wpływając na komfort jazdy. Przyspieszenie i dynamika jazdy sprawiają, że motocykl łączy w sobie cechy torowego zawodnika i motocykla do codziennej miejskiej jazdy. Poszukujący uniwersalnego motocykla będą zadowoleni, model sprawdzi się też przy nauce sportowej jazdy. Kawasaki Ninja 650 dostępny jest dla posiadaczy uprawnień kategorii A2. Cena wersji podstawowej jest niewygórowana, wynosi 37 700 złotych.