Porsche Taycan na celowniku nowego modelu AMG
Mercedes Vision AMG EV Concept może doczekać się wersji seryjnej w 2025 roku. Jednym z atutów elektryka marki z Affalterbach ma być innowacyjna płyta podłogowa, która umożliwia zaprojektowanie nadwozia umieszczonego niżej niż w Mercedesie EQS, bazującym na platformie EVA.
Mierzący 5100 milimetrów długości, Mercedes Vision AMG EV Concept zapowiada model seryjny, który nawiązać ma rywalizację z Porsche Taycan. Prototyp zaprojektowano na nowej platformie technologicznej AMG.EA. Ma ona w przyszłości trafić też do innych „elektyków” o wysokich osiągach.
Opór powietrza pomagają zmniejszyć takie rozwiązania jak chociażby 22-calowe obręcze kół z aeronakładkami, specjalne ogumienie oraz kamerki pełniące rolę lusterek bocznych. Projekt przedniej części nadwozia zdominowały reflektory o futurystycznym kształcie, świetlny pas ze zmieniającym się sekwencjami animacji, jak również zabudowany grill z diodowymi wstawkami pionowymi. Opływowy profil karoserii nasuwa skojarzenia z projektem Mercedes EQXX.
Niemiecki producent podkreśla, że wszystkie komponenty zespołu napędowego Vision AMG stworzono całkowicie od podstaw. Napęd zapewnia zbudowany przez inżynierów firmy Yasa silnik o strumieniu osiowym. Dzięki kompaktowej i lekkiej konstrukcji generuje on podobno znacznie wyższą moc niż konwencjonalne jednostki elektryczne. Według ustaleń zachodniej prasy branżowej, wersja seryjna rozwijać może około 1000 KM, natomiast akumulatory trakcyjne zapewne będą miały pojemność około 100 kWh.
Listę nowości produktowych AD 2022, które szykują się w segmencie modeli z napędem elektrycznym, znaleźć można TUTAJ