Honda ZR-V (2023) to nowy SUV segmentu C. Producent stawia na hybrydę zamiast elektryka
Jak potwierdził japoński koncern, spodziewany w przyszłym roku SUV klasy kompaktowej otrzyma nazwę Honda ZR-V i docelowo zajmie miejsce w gamie modelowej pomiędzy HR-V a CR-V. Cena wyjściowa samochodu przekroczy zapewne pułap 160 000 złotych.
Honda ZR-V zadebiutuje na rynku europejskim w przyszłym roku. Wśród jej potencjalnych konkurentów wskazać można takich graczy jak m.in. Nissan Qashqai, Kia Sportage oraz Hyundai Tucson. Z informacji podanych przez producenta wynika, że ZR-V będzie napędzane hybrydowym układem napędowym e:HEV. Honda jest bowiem przekonana, że hybrydy mają przed sobą przyszłość jako rozwiązanie pomostowe, które służy redukcji CO2, a zarazem pomaga „oswoić” klientów z pojazdami zeroemisyjnymi.
Hondowska technologia e:HEV działa w ten sposób, że przy niskich prędkościach silnik benzynowy napędza alternator dostarczający energię dla jednostki elektrycznej. Dopiero podczas dużego zapotrzebowania na moc benzyniak zaczyna przesyłać siłę napędową bezpośrednio do przednich kół. Aktualnie nie znamy szczegółów technicznych silnika Hondy ZR-V. Dla porównania, w nowej Hondzie Civic, która na rynku europejskim pojawi się jesienią bieżącego roku, sumaryczna moc hybrydy wynosi 135 kW (183 KM), zaś maksymalny moment obrotowy sięga 315 Nm.
Listę nowości produktowych, które w tym roku szykują w swojej ofercie marki japońskie, znaleźć można TUTAJ