Mercedes przedstawia Concept AMG GT XX
Prototyp zbudowany na płycie podłogowej AMG.EA dysponuje układem trzech silników elektrycznych o strumieniu osiowym, które zapewniają moc przekraczającą 1360 KM. Już pięć minut szybkiego ładowania wystarcza natomiast, aby odzyskać nawet czterysta kilometrów zasięgu.
Jak podkreśla niemiecka centrala, premiera samochodu Concept AMG GT XX przybliża nas do pierwszego seryjnie produkowanego modelu, który wykorzystuje architekturę AMG.EA dla aut o wysokich osiągach. Uwagę zwraca czterodrzwiowe nadwozie o smukłej sylwetce z nisko ustawionym prześwitem. Ozdobioną ją między innymi pionowymi kloszami reflektorów, zestawem trzech okrągłych lamp po prawej i lewej stronie tylnego pasa, dużymi kołami o aerodynamicznym profilu, gładkimi panelami bocznymi, w których zatopione są klamki drzwi, oraz pochyloną szybą czołową, płynnie łączącą się z pokrywą komory silnika.
Concept AMG GT XX – dane techniczne:
- długość: 5204 mm
- szerokość: 1945 mm
- wysokość: 1317 mm
- współczynnik Cd: 0,198
- powierzchnia czołowa: 2,24 m2
- prędkość maksymalna: >360 km/h
- ładowanie do uzyskania 400 km zasięgu: ~5 min.
- średnia moc ładowania DC: >850 kW
- nominalne napięcie: >800 V
Warto podkreślić fakt, że współczynnik oporu powietrza w modelu Concept AMG GT XX wynosi zaledwie 0,198. Aby zredukować masę własną pojazdu, tylne fotele kubełkowe są całkowicie zintegrowane z tylną grodzią samochodu. Dach nie ma natomiast podsufitki. Napęd zapewnia układ trzech silników elektrycznych o strumieniu osiowym. Jak wskazują dane techniczne, kierowca ma do dyspozycji maksymalną moc ponad 1000 kW, co w przeliczeniu daje wartość powyżej 1360 koni mechanicznych. Strzałka prędkościomierza może zapędzić się nawet za pole z napisem „360 km/h”.