Nowa Skoda Epiq 2026 przed premierą
Skodowski crossover z pełnym napędem elektrycznym nabiera ostatecznego kształtu. Na chwilę obecną szczegóły oferty handlowej Epiqa nie są znane, choć centrala już ujawniła, że cena podstawowej wersji modelowej będzie porównywalna ze spalinową Skodą Kamiq.
Produkcja seryjna nowej Skody Epiq ruszy w przyszłym roku na terenie Hiszpanii. W ramach tego samego programu badawczo-rozwojowego powstał między innymi siostrzany model Volkswagen ID. Cross, co było możliwe chociażby dzięki wykorzystaniu koncernowej płyty podłogowej MEB+. Z okazji międzynarodowej wystawy branżowej IAA Mobility 2025 w Monachium światło dzienne ujrzy Epiq, który podobno tylko niektórymi elementami różni się od ostatecznej wersji produkcyjnej.
Przednionapędowa Skoda Epiq mierzy około 4,1 metra długości. Stworzone w stylu jakże modnych ostatnio crossoverów nadwozie skrywa bagażnik o standardowej pojemności 475 litrów, gdzie znajdziemy chociażby haczyki na torby, uchwyty montażowe czy schowki umieszczone pod podłogą. Kabinę zaprojektowano natomiast w uporządkowanym, prostym stylu. Szczegóły dotyczące układu napędowego poznamy niebawem. Warto jednak podać, że prototyp siostrzanego modelu Volkswagen ID. Cross dysponuje silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 211 koni mechanicznych. Jednostka zapewnia realny zasięg do 420 kilometrów według cyklu pomiarowego WLTP.
Co istotne, cena gotowej już wersji Epiqa ma być zbliżona do modelu Skoda Kamiq, co czyni go najtańszym autem elektrycznym w ofercie producenta z Mladej Boleslav. Tymczasem raport IBRM Samar wskazuje, że do końca sierpnia br. na polskie drogi wyjechało łącznie 21 370 nowych osobówek w wersji elektrycznej (+94%). Segment BEV-ów zdominowała Tesla, do której należy prawie dwanaście procent całego tegorocznego parku. Skoda zajmuje w cytowanym zestawieniu miejsce na początku drugiej dziesiątki z dorobkiem 747 wtyczkowozów.