Geely Starray EM-i. Wiemy już, jak jeździ chiński model z hybrydowym napędem typu plug-in
Geely Starray EM-i to kolejny po Geely EX5 model w gamie chińskiej marki. Tegoroczna nowość to SUV z hybrydowym układem typu plug-in. Podczas jazd na torze testowym sprawdziliśmy, jak prowadzi się ten model, a ponadto oceniliśmy jego przydatność dla rodziny.
Geely nie należy do czołowych graczy wśród chińskich marek obecnych na polskim rynku. Jednak nie ma się co dziwić, bo sprzedaż jedynego do tej pory elektrycznego Geely EX5 rozpoczęła się latem 2025 roku.
W efekcie, jak wynika z danych opracowanych przez analityków IBRM Samar i zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+, do końca września sprzedano 29 egzemplarzy tego pojazdu. To dało marce 14. miejsce w rankingu, a model zajął 30. pozycję wśród oferowanych u nas chińskich aut.
Liderem jest MG, które w okresie styczeń-wrzesień 2025 roku dostarczyło 10 152 samochody. Wśród nich znalazł się lider w klasyfikacji modeli MG HS, na którego zdecydowało się 5370 klientów.
Geely może mieć nadzieję na poprawę sprzedaży nowych aut na naszym rynku. Do tego trendu ma przyczynić się wprowadzany właśnie nowy model Geely Starray EM-i. Mieliśmy już okazję poznać ten samochód i dowiedzieliśmy się, jakie są jego ceny. Teraz przekonaliśmy się, jak jeździ nowość z Chin.
Geely Starray EM-i – nowocześnie narysowany SUV
Geely Starray EM-i nie należy do samochodów o wyrafinowanej stylistyce. Wprawdzie wąskie reflektory, gładki przód oraz przetłoczenia w przednim zderzaku prezentują się nowocześnie, ale poza tym dominują obłości. Z tyłu wyróżniającym się elementem jest świetlny pas poprowadzony przez całą szerokość nadwozia.
Po zajęciu miejsca we wnętrzu od razu dostrzegamy minimalistyczny wystrój. Jednak nie kłóci się on z nowoczesnymi rozwiązaniami w postaci dwóch wyświetlaczy. Ekran przed kierowcą ma przekątną 10,2 cala i stanowi bazę do eksponowania wskazań niezbędnych podczas prowadzenia pojazdu.
Centralną część deski rozdzielczej zdominował 15,4-calowy dotykowy ekran służący do obsługi urządzeń pokładowych. Czytelność tego wyświetlacza jest bez zarzutu, ale menu mogłoby być mniej skomplikowane, bo aktywowanie niektórych funkcji w trakcie prowadzenia pojazdu pochłania zbyt dużo uwagi kierowcy.
Naszym zdaniem dobre noty należą się materiałom wykończeniowym. Nie są one twarde, a w dodatku okazują się przyjemne w dotyku. Ciekawie prezentuje się także kolorystyka topowej wersji Max. W tym przypadku czerń łączy się z tapicerką utrzymaną w barwie Caramel Brown. W bazowej odmianie Pro dominują szarości tapicerki Star Blue.
Geely Starray EM-i to przestronny SUV w obu rzędach wygodnych siedzeń. To także samochód, w którym zapewniono dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Mniej pochlebnie można wyrażać się o bagażniku. Wprawdzie jego maksymalna pojemność to aż 2065 l, ale z takiej kubatury można skorzystać tylko po złożeniu tylnej kanapy.
W trakcie podróży z kompletem pasażerów na pokładzie do dyspozycji pozostaje część ładunkowa o pojemności 428 l. Zmieszczenie urlopowego ekwipunku całej familii powinno udać się, ale nie można zbytnio przesadzać z ilością pakunków.
Geely Starray EM-i – tu pracują 262 konie mechaniczne
Geely Starray EM-i nie należy do samochodów o sportowych możliwościach, ale uzyskiwanie setki po 8,1 s daje możliwość sprawnego podróżowania także wtedy, gdy na pokładzie znajdą się cztery dorosłe osoby. Takie przyspieszenie umożliwia układ hybrydowy o całkowitej mocy 262 KM.
Łączna suma koni mechanicznych pracujących pod maską pojazdu to wynik zastosowania benzynowego silnika generującego 99 KM oraz elektrycznej jednostki, która produkuje 217 KM. Samochód zawsze rusza w elektrycznym trybie, ale gdy zajdzie potrzeba (czytaj: po mocnym wciśnięciu pedału gazu) do działania zabiera się także benzynowa jednostka, aby zapewnić autu, jak najlepsze osiągi.
Taka praca możliwa jest w hybrydowym trybie, ale nie zapominajmy, że Geely Starray EM-i to hybryda typu plug-in, a zatem możliwa jest jazda w ustawieniu całkowicie elektrycznym. Maksymalny zasięg w cyklu bezemisyjnym to 83 km. Na pokładzie jest bateria o pojemności 18,4 kWh, a czas uzupełniania energii w zakresie 30-80 proc. to ok. 20 min (ładowarka o mocy 30 kW).
Geely Starray EM-i – stabilny i komfortowy SUV
Geely Starray EM-i przekonał nas działaniem układu jezdnego. Jego nastawy sprawiają, że podczas przejeżdżania przez wyboje nie odczuwa się obniżki komfortu jazdy. Jednocześnie konstruktorzy nie przesadzili z miękkością zawieszenia, a to sprawia, że podczas dynamicznego pokonywania zakrętów nie odczuwa się nadmiernych przechyłów nadwozia.
Geely Starray EM-i jest już w sprzedaży w Polsce, a jego ceny startują od 149 900 zł za bazową wersję Pro. Klienci, którzy zdecydują się na topowe wydanie Max muszą przygotować 166 900 zł. Szczegóły dotyczące wyposażenia seryjnego i opcjonalnego na samar.pl.