Opel Grandland PHEV – niemiecka hybryda po francusku
Średnia ocena8.2
8.2Śr. ocena
Grandland, to kompaktowy SUV Opla, technicznie spokrewniony z Peugeotem 3008. W wersji Ultimate z 300 konną hybrydą typu plug-in potrafi pokazać pazurki.
Model Grandland X zadebiutował w 2017 roku, w gamie Opla zastępując rodzinną Zafirę, której nazwa trafiła do większych vanów. W 2021 roku ten kompaktowy SUV przeszedł facelifting, z nazwy znikneła litera X. Odświeżone egzemplarze różnią się zwłaszcza przednią częścią nadwozia, z elementami Super Vizor, czyli eleganckim, nowoczesnym przednim pasem połączonym z reflektorami.
Opel Grandland – silniki, moc
Chętni na Grandlanda do wyboru mają jednostkę benzynową 1.2 PureTech 130 KM, diesla 1.5 rozwijającego moc 130 KM oraz hybrydę typu plug-in. Ta ostatnia oparta jest na silniku benzynowym 1.6 i występuje w dwóch wariantach mocy: 224 KM oraz 300 KM.
Opel Grandland – wymiary, funkcjonalność
Wymiary zewnętrzne największego SUV-a w gamie Opla wynoszą: 4477 mm długości, 1856 mm szerokości, 1609 mm wysokości i 2675 mm rozstaw osi. Prześwit auta mierzy równo 20 cm. Standardowa pojemność bagażnika w wersji hybrydowej, to 390 litrów (w benzynowej wersji 514 litrów), zaś po złożeniu tylnej kanapy 1528 litrów. Odmiana hybrydowa jest dużo cięższa od benzynowej (1356 kg) i waży 1801 kg.
Opel Grandland – cena
Ceny Opla Grandlanda zaczynają się od 144 300 zł za auto w bazowej specyfikacji Business Edition z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 130 KM, zaś to samo auto w topowej wersji Ultimate kosztuje 169 700 zł. Grandland z silnikiem wysokoprężnym 1.5 130 KM z wyposażeniem GS wyceniony został na 168 100 zł, zaś Business Elegance 171 200 zł.
Hybrydowe Grandlandy są nieco droższe i wersja 224 konna kosztuje od 206 200, zaś najmocniejsza odmiana o mocy 300 KM z wyposażeniem Business Elegance AWD kosztuje 226 200 zł, zaś topowa Ultimate AWD 234 300 zł.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Opel Grandland PHEV 300 KM – wrażenia z jazdy
SUV Opla z napędem hybrydowym, jak można by oczekiwać po 300 konnym aucie jeździ dynamicznie, a przy tym potrafi miło zaskoczyć spalaniem. Średnie zużycie paliwa według WLTP wynosi… 1,2 l/100 km. Tyle w teorii. W przypadku dynamicznej jazdy z wyczerpaną baterią, czyli na benzynie, auto potrafi spalić ok. 6,6 l/100 km. To w dalszym ciągu bardzo dobry wynik, jak na 300 konnego SUV-a. Grandland PHEV 300 KM od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,1 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Według producenta na silniku elektrycznym auto może przejechać do 64 km.
Opel Grandland – podsumowanie
Segment, do którego przynależy Opel Grandland jest wyjątkowo licznie reprezentowany, co sprawia, że niemiecko-francuski SUV nie ma łatwo w walce o klienta. Rywalami Grandlanda są pokrewne auta z grupy Stellantis, jak Peugeot 3008 i Citroen C5 Aircross, a także m.in. Hyundai Tucson, Kia Sportage, Toyota Corolla Cross, Nissan Qashqai, Ford Kuga, SEAT Ateca, Skoda Karoq, Volkswagen Tiguan, Mazda CX-5, Ssangyong Korando, Suzuki SX-4 S-Cross czy Jeep Compass.
Według danych IBRM Samar udział modelu Grandland w całej sprzedaży Opla w 2021 i 2022 roku był podobny i stały, na poziomie nieco ponad 9 proc. To przyzwoicie wykonane i jeżdżące auto i alternatywa dla osób chcących kupić SUV-a z mocną hybrydą typu plug-in, a które niekoniecznie chciałyby mieć lwa na masce.
Konfigurator Opla Grandlanda znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek