Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

SsangYong Tivoli - głos rozsądku

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
2 Gru '22 (aktualizacja 21 Mar '25)
Średnia ocena8
SsangYong Tivoli - głos rozsądkuŹródło: IBRM Samar
8Śr. ocena

Klasa crossoverów segmentu B jest wyjątkowo szeroko reprezentowana, a klienci naprawdę mają w czym wybierać. Alternatywą godną wzięcia pod uwagę jest zachowawczy SsangYong Tivoli.

Model Tivoli produkowany jest od 2015 roku i jest pierwszym autem opracowanym po przejęciu SsangYonga przez indyjską grupę Mahindra & Mahindra. Nazwa modelu wzięła się od włoskiego miasteczka, zaś auto zostało zaprojektowane z myślą o europejskich rynkach.

SsangYong TivoliŹrodło: IBRM Samar
SsangYong TivoliŹrodło: IBRM Samar

W 2019 roku SsangYong Tivoli przeszedł subtelny facelifting. Auto oferowane jest jako klasyczny crossover oraz w wydłużonej wersji Tivoli Grand. Ten ostatni, wcześniej nosił nazwę SsangYong XLV i jest czymś w rodzaju Tivoli kombi. Do naszej redakcji trafił SsangYong Tivoli w topowej wersji wyposażenia Sapphire, z napędem na przednią oś.

SsangYong Tivoli Sapphire FL2019Źrodło: IBRM Samar

SsangYong Tivoli – silnik, moc

Chętni na Tivoli nie mają zbyt wielkiego wyboru w kwestii źródła napędu, gdyż model ten napędzany jest wyłącznie jednym silnikiem. To benzynowa jednostka 1.5 T-GDI rozwijająca moc 163 KM. Do wyboru jest skrzynia manualna sześciobiegowa, bądź automat. Na uwagę zasługuje fakt, że SsangYong Tivoli oferowany jest z napędem na przednią oś oraz w wersji AWD, co nie jest zbyt częste w tym segmencie.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.

SsangYong Tivoli – wymiary, funkcjonalność

Wymiary zewnętrzne najmniejszego SsangYonga wynoszą: 4225 mm długości, 1810 mm szerokości, 1613 mm wysokości i 2600 mm rozstaw osi. Prześwit mierzy 178 mm. Standardowa pojemność bagażnika, to 427 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy 1115 litrów.

SsangYong TivoliŹrodło: IBRM Samar

SsangYong Tivoli – cena

Ceny Tivoli w bazowej specyfikacji Crystal z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów zaczynają się od 89 490 zł., z automatem 96 990 zł, zaś dodatkowo z napędem AWD 105 490 zł. Średnia wersja wyposażenia Quartz z przekładnią manualną wyceniona została na 101 490 zł, z automatem 108 990 zł, zaś AWD 117 490 zł. Topowa odmiana Sapphire, to wydatek rzędu 116 490 zł z przekładnią manualną, automat 123 990 zł, zaś z napędem 4x4 132 490 zł.

SsangYong Tivoli – wrażenia z jazdy

Trzeba przyznać, że południowokoreańskim inżynierom udało się stworzyć całkiem przyzwoitego crossovera, który może niczym specjalnym się nie wyróżnia, ale też i nie odbiega jakością od standardów oferowanych w europejskich crossoverach. Przydałaby się większa gama jednostek napędowych, może jakaś hybryda. Jednak turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra i mocy 163 KM dobrze radzi sobie z tym, ważącym 1335 kg autem. Maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm, zaś prędkość maksymalna, to 175 km/h. Według NEDC średnie zużycie paliwa wynosi 6,9 l/100 km, zaś w mieście 8,1 l/100 km. Według naszych obserwacji średnio, w cyklu mieszanym Tivoli potrzebuje ok.9 l/100 km.

SsangYong TivoliŹrodło: IBRM Samar

SsangYong Tivoli – podsumowanie

Jeśli ktoś szuka niezbyt rzucającego się w oczy, a jednocześnie dobrze wyposażonego crossovera, wybór SsangYonga Tivoli będzie takim głosem rozsądku. Ceny startują tu bowiem z niższego pułapu, niż u konkurencji, a topowe odmiany kosztują tyle, co podstawowe odmiany niektórych rywali. Tivoli, to drugi po kompaktowym SUV-ie Korando najczęściej wybierany w Polsce model SsangYonga. Według danych IBRM Samar w 2021 roku od stycznia do końca października udział modelu Tivoli w całej sprzedaży marki w Polsce wyniósł 24,33 proc., zaś w analogicznym okresie br. 31,70 proc.

SsangYong TivoliŹrodło: IBRM Samar

Opisywany model ma jednak w Polsce i Europie poważną konkurencję, do której należą m.in. Ford Puma i EcoSport,Volkswagen T-Cross i Taigo, Toyota Yaris Cross, Kia Stonic, Hyundai Kona, Opel Mokka, Peugeot 2008, Citroen C3 Aircross, Renault Captur, Fiat 500X, Jeep Renegade czy Honda H-RV. Ceny od ok. 90 do 130 tys. zł dają Tivoli spore szanse w walce o pozycję na rynku. Minusem jest niesłuszne, niskie postrzeganie marki i co za tym idzie, słabsze niż u wielu rywali wartości rezydualne. SsangYong Tivoli potrafi jednak pozytywnie zaskoczyć i naszym zdaniem warto wziąć pod uwagę wybór tego modelu.

Konfigurator SsangYonga Tivoli znajdziesz w AutoKatalog.pl.

Szczegółowa ocena auta: SsangYong Tivoli I

Osiągi i ekonomia
7/10
Przestrzenność wnętrza
8/10
Komfort podróżowania
7/10
Wyposażenie
9/10
Cena
9/10
Własności jezdne
8/10
Podziel się ze znajomymi