Nowa Honda CR-V (2023) – urosła i podrożała
Średnia ocena9
9Śr. ocena
Zadebiutowała w 1995 roku i obok Toyoty RAV4 była jednym z pierwszych aut typu SUV (ang. Sport Utility Vehicle). Z czasem model CR-V znacznie urósł. Sprawdziliśmy najnowszą Hondę CR-V.
Honda CR-V została przez japońskich inżynierów opracowana jako odpowiedź na zaprezentowaną w 1994 roku Toyotę RAV4, która szybko zaczęła odnosić sukcesy na wielu rynkach. Szósta generacja CR-V wprowadzona została do sprzedaży w 2023 roku.
Honda CR-V – silniki, moc
Model CR-V oferowany jest z napędami zelektryfikowanymi. Pierwszy z nich to hybryda 2.0 i-MMD o łącznej mocy 184 KM, z bezstopniową przekładnią biegów. Drugi wariant także oparty jest na dwulitrowym silniku benzynowym, jednak jest to hybryda typu plug-in, czyli ładowana z gniazdka, z baterią o pojemności 17,7 kWh.
Honda CR-V – wymiary, funkcjonalność
Wymiary Hondy CR-V szóstej generacji wynoszą: 4706 mm długości, 1866 mm szerokości i 1673 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2701 mm, a prześwit 153 mm. Od poprzedniej generacji nowa CR-V jest o 106 mm dłuższa, 11 mm szersza, 16 mm niższa. Rozstaw osi zwiększył się o 39 mm, zaś prześwit zmalał o 48 mm. Bagażnik Hondy CR-V 2023 ma pojemność 635 litrów, o 74 litry więcej niż u poprzedniczki. Na rynku europejskim auto występuje tylko w wersji pięcioosobowej, gdyż elementy hybrydowego napędu umieszczone w tylnej części auta uniemożliwiały montaż trzeciego rzędu foteli. Na innych kontynentach można kupić 7-osobową Hondę CR-V.
Honda CR-V – wrażenia z jazdy
Mieliśmy okazję sprawdzić obie wersje Hondy CR-V. Osiągi w obu przypadkach są zbliżone. Maksymalna prędkość wersji PHEV to 195 km/h, a e:HEV 194 km/h. Wersja plug-in od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,4 sekundy, a zwykła hybryda w 9 sekund. Plusem CR-V PHEV jest bateria o pojemności netto 17,7 kWh, dzięki której auto może przejechać na prądzie ok.81 km. Atutem zwykłej hybrydy jest relatywnie niskie zużycie paliwa, które według WLTP wynosi 5,9 l/100 km, a nasze obserwacje wskazują na ok. 6,5 l/100 km. Testowy egzemplarz Hondy CR-V e:HEV miał napęd AWD, zaś wersje PHEV napęd na przednią oś.
Nowa Honda CR-V jest wykończona wysokiej jakości materiałami, których nie powstydziłyby się nawet SUV-y segmentu premium. Do tego ostatniego zresztą Honda dąży i z takimi modelami chce być porównywana. Bez wątpienia z generacji na generację jakość jest coraz wyższa, niestety ceny także. Prowadząc Hondę CR-V nie mamy poczucia, że jedziemy tak dużym autem. Model CR-V jest bardzo komfortowy i całkiem zwinny, a jazda nim dostarczyła nam sporo przyjemności.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Honda CR-V – cena
O ile jeszcze niedawno Hondę CR-V można było kupić w przedziale cenowym od ok.150 do 195 tys. zł, teraz poniżej 200 tys. zł nie da się tego auta zamówić. Ceny Hondy CR-V zaczynają się od 213 900 zł, za auto w wersji hybrydowej e:HEV, w specyfikacji Elegance, z napędem na przednią oś lub 224 400 zł z napędem na wszystkie koła. Hybryda typu plug-in oferowana jest wyłącznie w topowej wersji wyposażenia Advance Tech i kosztuje 278 600 zł.
Honda CR-V – podsumowanie
Kiedy patrzymy na najnowszą Hondę CR-V nie sposób nie zauważyć, że Japończycy zapatrzyli się na europejskie SUV-y premium. Zwłaszcza tylne światła kojarzyć się mogą z modelami BMW oraz Volvo. Nie jest to minus, choć warto byłoby pokusić się o własne pomysły. Całość wygląda jednak bardzo spójnie i dobrze, a jeździ jeszcze lepiej.
Alternatywą dla Hondy CR-V może być odwieczna rywalka w postaci Toyoty RAV4. Inni konkurenci rynkowi to m.in. Mazda CX-60, Nissan X-Trail, Renault Espace, Peugeot 5008, SsangYong Torres oraz Skoda Kodiaq. Hyundai Santa Fe i Kia Sorento są jednak odrobinę większe. Honda CR-V ma naprawdę wiele do zaoferowania. Gdyby jednak cena hybrydowej wersji PHEV nie zbliżała się niebezpiecznie do progu 300 tys. zł …
Konfigurator Hondy CR-V znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek i Robert Brykała