Skoda Karoq Sportline - SUV optymalny
Średnia ocena8.5
8.5Śr. ocena
Karoq to średniej wielkości SUV, w gamie Skody pozycjonowany między mniejszym modelem Kamiq, a większym Kodiaq. W 2022 roku Karoq przeszedł facelifting. Sprawdziliśmy Skodę Karoq 1.5 TSI 150 KM DSG.
Produkcja Skody Karoq, która zastąpiła model Yeti, rozpoczęła się w 2017 roku, a model ten zbudowany jest na platformie MQB, na której bazują m.in. SEAT Ateca oraz Volkswagen Tiguan. Ateca to zresztą bliźniaczy model Skody Karoq, a oba auta produkowane są w zakładach Skody w Czechach. Zasadnicza różnica jest jednak we wnętrzu, gdyż Karoq ma kokpit zaprojektowany przez inżynierów Skody, zaś deska rozdzielcza SEAT-a Ateca pochodzi z modelu Leon III generacji. Poza tym auta są do siebie bardzo podobne.
Skoda Karoq – silniki, moc
Kompaktowy SUV z Czech oferowany jest z silnikami benzynowymi: 1.0 TSI 110 KM, 1.5 TSI 150 KM oraz 2.0 TSI 190 KM. Amatorzy silników wysokoprężnych do wyboru mają dwie jednostki: 2.0 TDI 115 KM oraz 2.0 TDI 150 KM. Karoq oferowany jest ze skrzynią manualną sześciobiegową oraz automatem DSG o siedmiu przełożeniach. W ofercie są wersje z napędem na przednią oś oraz na wszystkie koła, przy czym napęd 4x4 występuje w połączeniu z mocniejszym dieslem i automatyczną skrzynią biegów DSG.
Skoda Karoq – wymiary, funkcjonalność
Wymiary Karoqa wynoszą: 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1603 mm wysokości. Rozstaw osi ma 2638 mm, a prześwit 172 mm. Standardowa pojemność bagażnika to 521 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń przewozowa powiększa się do 1630 litrów.
Skoda Karoq – wrażenia z jazdy
Karoq, choć nie jest już zbyt młodym modelem, jest bardzo dopracowanym autem. Zasługa w tym „dobrych genów”, jakie przekazał jej niemiecki kuzyn, czyli Volkswagen Tiguan II generacji. Choć wewnątrz czuć, że najlepsze lata Karoq już ma za sobą, z drugiej strony trudno wskazać jakieś słabe punkty, czy niedociągnięcia. Auto nie rzuca się w oczy, a przy tym jest praktyczne i funkcjonalne.
W wersji Sportline z napędem na przednią oś i silnikiem benzynowym 1.5 TSI 150 KM ze skrzynią DSG, Skoda Karoq od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9 sekund, zaś jej prędkość maksymalna to 204 km/h. Średnie zużycie według WLTP wynosi 6,8 l/100 km, zaś w mieście według naszych obserwacji auto potrzebuje ok. 9 l/100 km.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Skoda Karoq – cena
Cena Skody Karoq w bazowej wersji Ambition, z benzynową jednostką 1.0 TSI 110 KM i manualną skrzynią sześciobiegową wynosi 117 250 zł. Dopasowany do tego modelu jest Volkswagenowski silnik benzynowy 1.5 TSI 150 KM i Karoq z tym silnikiem i skrzynią manualną w wersji Style kosztuje 134 400 zł, zaś w topowej Sportline z automatem DSG 152 700 zł.
Mocniejszy, 150-konny turbodiesel 2.0 TDI zarezerwowany jest dla Karoqa 4x4 i kosztuje odpowiednio: 158 700 zł (Ambition), 165 300 zł (Style) oraz 177 200 zł (Sportline).
Skoda Karoq – podsumowanie
Karoq będzie dobrym wyborem dla osób, które chcą jeździć SUV-em, lecz niekoniecznie pragną rzucać się w oczy. To auto, choć po bliższym poznaniu atrakcyjne, wręcz ginie w tłumie innych pojazdów. Jest poprawnym, dopracowanym, a dla wielu osób może być nawet nieco nudnym SUV-em. Nasz testowy egzemplarz w kolorze pomarańczowy Phoenix metallic, z 19-calowymi felgami ze stopów lekkich Sagitarius w kolorze antracytowym, z czarnymi nakładkami Aero, prezentował się bardzo atrakcyjnie i na pewno nie nijako, jak większość szarych aut na ulicach.
Alternatywą dla Skody Karoq mogą być pokrewne technicznie: Volkswagen Tiguan, SEAT Ateca, a jak ktoś chce więcej mocy, CUPRA Ateca. Inni rywale Skody Karoq, to m.in. Hyundai Tucson, Kia Sportage, Honda ZR-V, Mazda CX-5, Ford Kuga, Peugeot 3008, Citroen C5 Aircross, Opel Grandland, Renault Austral, Jeep Compass, Suzuki SX4 S-Cross oraz Nissan Qashqai.
Konfigurator Skody Karoq znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek i Robert Brykała