Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1758269668620 3.0.14

Jak sprzedają się chińskie samochody w Polsce? Ranking marek

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
28 Lis '25
Jak sprzedają się chińskie samochody w Polsce? Ranking marekŹródło: Jetour

Chińscy producenci obecni w Polsce zaliczą rok 2025 do bardzo udanych. Raz po raz padają nowe rekordy. Na koniec października sprzedaż aut w omawianym segmencie przekraczała już poziom 34 tys. egzemplarzy. Nie dziwi zatem fakt, że do premiery nad Wisłą szykują się kolejni gracze zza Wielkiego Muru.

Jak wynika z lektury aktualnego raportu IBRM Samar, do końca października chińscy producenci sprzedali nad Wisłą 34 235 nowych samochodów osobowych. Dla porównania, w analogicznym okresie roku ubiegłego omawiany segment miał na koncie „tylko” 7205 rejestracji. Najwięcej klientów obsłużyli dotychczas dealerzy MG, które należy do grupy SAIC Motor z siedzibą w Szanghaju.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Siłą napędową brandu Morris Garage jest od samego początku crossover MG HS. Dość powiedzieć, że aktualnie stanowi on przeszło pięćdziesiąt cztery procent łącznej sprzedaży marki. Co ciekawe, dużym zainteresowaniem klientów cieszy się ostatnio wersja napędowa MG HS 1.5 Hybrid+, która tworzy tandem z dwustopniową skrzynią automatyczną, uzyskując moc systemową rzędu 224 koni mechanicznych. Ponadto wysokie miejsce w rankingach sprzedaży zajmuje mniejszy crossover o nazwie MG ZS.

Ranking chińskich marek samochodów w Polsce (styczeń-październik 2025):

  1. MG: 11 781 egzemplarzy
  2. Omoda: 6089
  3. Jaecoo: 4961
  4. BYD: 4420
  5. BAIC: 3776
  6. Leapmotor: 1505
  7. Forthing: 620
  8. Chery: 473
  9. Bestune: 113
  10. DFSK: 91
Źródło: Omoda

Wiceliderem segmentu „chińczyków” jest Omoda, która może pochwalić się wynikiem rzędu 6089 rejestracji. Jej siostrzana marka, czyli Jaecoo, plasuje się na trzecim miejscu podium ze sprzedażą sięgającą 4961 egzemplarzy. To o zaledwie 541 sztuk więcej niż BYD, które z pewnością chciałoby dołączyć do strefy medalowej.

Źródło: BYD

Chińskie samochody w Polsce – nowe modele, nowe marki

Wiodący producent samochodów niskoemisyjnych zaprezentował niedawno hybrydową wersję Plug-in miejskiego crossovera BYD Atto 2. Ceny wtyczkowozu nie są jeszcze znane, choć jak wynika z zapowiedzi centrali, w trybie całkowicie elektrycznym pojazd rozwija zasięg do 90 kilometrów (cykl mieszany). Media branżowe wspominają również o przygotowaniach do premiery modelu BYD Sealion 5 DM-i.

Źródło: Jetour

A skoro o nowościach motoryzacyjnych mowa… Jesteśmy świeżo po premierze zupełnie nowej marki chińskiej o nazwie Jetour. Importer współpracujący z tym brandem ogłosił ceny trzech modeli o nadwoziu typu SUV/crossover. Interesująco zapowiada się zwłaszcza przypominający terenówkę Jetour T2. Oferuje dostępny seryjnie napęd na cztery koła, wraz z silnikiem benzynowym 2.0 turbo (254 KM/390 Nm) oraz siedmiostopniową przekładnią automatyczną. Ceny „dwójki” startują z poziomu 174 900 złotych.

Źródło: DR Automobiles

Niektórzy Czytelnicy naszego bloga kojarzą również producenta o nazwie DR Automobiles. Jest to założona kilkanaście lat temu firma o włoskich korzeniach. Wśród jej głównych partnerów biznesowych wymienić można takich graczy jak Chery, BAIC oraz JAC. Spółka niedawno ogłosiła plany wejścia do Polski, co oficjalnie nastąpi w pierwszym kwartale 2026 roku. Grupa ma aktualnie w swoim portfolio cztery brandy: DR, Evo, Sportequipe oraz terenową linię ICH-X. Atutem modeli tego dostawcy są m.in. dostępność silników z montowaną fabrycznie instalacją LPG oraz pięcioletnia gwarancja z limitem przebiegu do 100 tys. kilometrów.

Podziel się ze znajomymi