Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Land Rover Discovery Sport - czas na zmiany

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
3 Lip '25
Land Rover Discovery Sport - czas na zmianyŹródło: IBRM Samar

Ten, jeden z mniejszych modeli Land Rovera najlepsze lata ma już za sobą. Jeśli jednak ktoś poszukuje SUV-a premium średniej wielkości, niekoniecznie niemieckiego, Land Rover Discovery Sport nadal może być atrakcyjnym wyborem.

Land Rover Discovery SportŹródło: IBRM Samar

Discovery Sport, czyli najmniejszy model z logo Land Rovera, zadebiutował w 2014 roku jako następca Freelandera. Nazwa modelu nawiązuje do Land Rovera Discovery, który pierwotnie był pojazdem terenowym, a dziś jest sporym, luksusowym SUV-em. Land Rover Discovery Sport technicznie bazuje jednak na najmniejszym w gamie Range Roverze Evoque, choć jest od niego istotnie większy. Ostatni facelifting Discovery Sport miał miejsce w 2019 roku. Właściwie to czas już najwyższy na nową generację.

Land Rover Discovery SportŹródło: IBRM Samar

Land Rover Discovery Sport – wymiary, funkcjonalność

Discovery Sport ma 4597 mm długości, 2069 mm szerokości i 1727 mm wysokości. Rozstaw osi to 2741 mm, zaś prześwit - 212 mm. Bagażnik ma pojemność 963 litrów, a gdy złożymy oparcie tylnej kanapy powstaje przestrzeń bagażowa o pojemności 1574 litrów. Model ten występuje także w 7-osobowej wersji.

Land Rover Discovery SportŹródło: IBRM Samar

Land Rover Discovery Sport – silniki, moc

Najmniejszy Land Rover oferowany jest z silnikami wysokoprężnymi 2.0 TD4 D163 o mocy 163 koni mechanicznych oraz 2.0 TD4 D200 o mocy 204 KM. W ofercie jest także hybryda typu plug-in (PHEV) oparta na silniku benzynowym 1.5 I3 P270e, osiągająca łączną moc systemową 269 KM

Land Rover Discovery SportŹródło: IBRM Samar

Land Rover Discovery Sport – cena

Chętni na Discovery Sport ze 163-konnym dieslem 2.0 TD4, w bazowej wersji Dynamic S AWD, muszą dysponować kwotą co najmniej 251 200 zł. Mocniejszy diesel 2.0 TD4 204 KM w specyfikacji Dynamic S AWD kosztuje 264 800 zł, Landmark AWD 291 300 zł, a Metropolitan AWD 322 200 zł. Hybryda PHEV 1.5 I3 P270e w bazowej wersji Dynamic S AWD wyceniona została na 311 200 zł, wersja Landmark AWD 353 500 zł, zaś flagowy wariant Metropolitan AWD kosztuje aż 383 tys. zł.

Land Rover Discovery Sport – wrażenia z jazdy

Mieliśmy okazję testować Land Rovera Discovery Sport w bardzo dobrze wyposażonej wersji Dynamic HSE AWD. Dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 204 koni mechanicznych świetnie sobie radzi sobie z autem o masie blisko 1,9 tony. Maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 188 km/h.

Land Rover Discovery SportŹródło: IBRM Samar

Jeśli chodzi o średnie zużycie paliwa, według WLTP wynosi ono 6,5 l/100 km. W praktyce jednak trudno osiągnąć tak niski wynik, a nam spalanie wyszło średnio ok. 8 l/100 km. Jak przystało na segment premium, wnętrze Land Rovera Discovery Sport wykończone jest materiałami wysokiej jakości. Zastrzeżenia można mieć jednak do systemu multimediów, który jednak trąci już myszką i przydałby mu się solidny update. Stylistyka auta jest ponadczasowa, dzięki czemu Rover Discovery starzeje się wolno. Nie da się jednak ukryć, że to już leciwa konstrukcja.

Land Rover Discovery SportŹródło: IBRM Samar

Land Rover Discovery Sport – podsumowanie

W segmencie D-SUV premium naprawdę jest w czym wybierać. Niemieccy rywale w postaci Audi Q5, BMW X3, Porsche Macana oraz Mercedesa GLC mają nowe generacje lub są po zabiegach odmładzających. Tymczasem Land Rover Discovery Sport ma już 11 lat i modernizowany był 6 lat temu. Może producent uznał, że model ten jest tak dobry, że nie trzeba niczego zmieniać? Klienci w segmencie premium są jednak bardzo wymagający, a ceny Discovery Sport nie należą do niskich, czy nawet średnich. Alternatywą dla opisywanego modelu może być także leciwe, jednak ostatnio zaktualizowane Volvo XC60 oraz Lexus NX. Czy warto kupić Discovery Sport? Niech potencjalni klienci sami odpowiedzą sobie na to pytanie.

zdjęcia: Krzysztof Panek

Podziel się ze znajomymi