Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Toyota C-HR sprzedaje się jak świeże bułki

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
29 Lip '25
Średnia ocena7.3
Toyota C-HR sprzedaje się jak świeże bułkiŹródło: IBRM Samar
7.3Śr. ocena

Ten crossover o specyficznej sylwetce zadebiutował w 2017 roku i szybko podbił rynki. W 2023 roku do sprzedaży weszła druga generacja Toyoty C-HR i okazała się prawdziwym rynkowym hitem.

Toyota C-HR Tokyo Edition PHEVŹródło: IBRM Samar

Toyota ma wielu prawdziwych wyznawców, którzy jak mantrę powtarzają, że auta tej marki się nie psują. Ich przeciwnicy twierdzą z kolei, że Toyoty są do bólu nudne i przewidywalne. Co zrobił japoński producent, żeby tym ostatnim pokazać, że potrafi robić interesujące i niebanalne auta? Wprowadził na rynek model C-HR, który miał być odpowiedzią nie na małego Nissana Juke, jak myślą niektórzy, a na bestsellerowego Qashqai'a. Nazwa modelu to skrót od słów „Coupe High Rider”. W gamie SUV-ów Toyoty powstała bowiem luka po tym, jak czwarta generacja modelu RAV4 urosła, awansując do segmentu D-SUV. W 2022 roku Toyota zaprezentowała drugą generację C-HR, a w 2023 auto weszło do sprzedaży.

Toyota C-HR Tokyo Edition PHEVŹródło: IBRM Samar

Toyota C-HR – silniki, moc

O ile pierwsza generacja C-HR dostępna była m.in. z benzynowym silnikiem 1.6, druga oferowana jest wyłącznie z napędami hybrydowymi. Oczywiście, jak to w Toyocie, nie mogło zabraknąć klasycznych hybryd, zatem auto może być wyposażone w jednostkę 1.8 Hybrid 140 KM, bądź 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM. Jest także hybryda typu plug-in 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 223 koni mechanicznych.

Toyota C-HR Tokyo Edition PHEVŹródło: IBRM Samar

Toyota C-HR – wymiary, funkcjonalność

Wymiary modelu C-HR wynoszą 4362 mm długości, 1832 mm szerokości i 1558 m wysokości. Rozstaw osi ma 2640 mm, a prześwit mierzy 137 mm. Bagażnik, z uwagi na charakterystyczny, spłaszczony tył auta, nie jest zbyt duży i ma pojemność jedynie 310 litrów.

Toyota C-HR Tokyo Edition PHEVŹródło: IBRM Samar

Toyota C-HR – cena

Ceny Toyoty C-HR w bazowej wersji Comfort, z hybrydą 1.8 140 KM zaczynają się od 120 700 zł. Gdyby ktoś chciał stać się użytkownikiem mocniejszej hybrydy 2.0 197 KM w bogato wyposażonej wersji Style, musi dysponować kwotą co najmniej 161 900 zł, a za napęd AWD-i, czyli na wszystkie koła, trzeba dołożyć 10 tys. zł.

Toyota C-HR Tokyo Edition PHEVŹródło: IBRM Samar

Wersja z wtyczką, czyli hybryda typu plug-in (PHEV), to najdroższa odmiana Toyoty C-HR. W bazowej wersji wyposażenia Comfort Plus takie auto kosztuje 180 900 zł, w atrakcyjnej odmianie GR Sport 211 900 zł, zaś flagowy wariant Tokyo Edition to wydatek rzędu 215 900 zł.

Toyota C-HR – wrażenia z jazdy

O ile wizualnie Toyota C-HR wyróżnia się niemal kosmiczną stylistyką nadwozia, tak pod względem prowadzenia nie ma już takiego zaskoczenia. Ot typowa Toyota, z bardzo uporządkowanym, choć nowoczesnym kokpitem i centralnym wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala. Z uwagi na kształt nadwozia ilość miejsca wewnątrz jest dość ograniczona, a pasażerowie tylnej kanapy mogą narzekać na zbyt mało miejsca nad głową. Choć pięciodrzwiowe, to raczej auto dla singla lub pary. Bagażnik także nie rozpieszcza. Pojemność 310 litrów jest standardem raczej w autach segmentu B, a nie C-SUV.

Toyota C-HR Tokyo Edition PHEVŹródło: IBRM Samar

Hybryda typu plug-in ma baterię o pojemności brutto 13,6 kWh. Według producenta pozwala to przejechać na prądzie 66 km. Toyota C-HR w wersji PHEV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Auto jest przy tym bardzo oszczędne i po wyczerpaniu baterii zużywa ok. 5,9 l/100 km.

Toyota C-HR Tokyo Edition PHEVŹródło: IBRM Samar

Toyota C-HR – podsumowanie

Modelem C-HR Toyota zrobiła prawdziwy prezent tym swoim fanom, dla których np. Corolla jest zbyt nudna. Auto, zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji, zostało ciepło przyjęte przez rynek i na drogach i ulicach widać ich mnóstwo. Według danych IBRM Samar model C-HR to druga po wspomnianej, bestsellerowej Corolli, najczęściej kupowana Toyota w Polsce. Wychodzi na to, że Polacy nie zawsze stawiają na auta do bólu praktyczne, a lubią te nietuzinkowe. A, że są ich już tuziny, to już inna historia.

zdjęcia: Krzysztof Panek

Szczegółowa ocena auta: Toyota C-HR II

Osiągi i ekonomia
8/10
Przestrzenność wnętrza
6/10
Komfort podróżowania
7/10
Wyposażenie
8/10
Cena
7/10
Własności jezdne
8/10
Podziel się ze znajomymi