Citroen C5 Aircross FL (2022) – komfortowy SUV z Rennes
Średnia ocena8.5
8.5Śr. ocena
Ten kompaktowy SUV zadebiutował w 2018 roku. W 2022 roku przyszedł czas na facelifting. Sprawdziliśmy odświeżonego C5 Aircross z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 130 KM.
Produkowany od 5 lat Citroen C5 Aircross, to jednocześnie największy SUV francuskiej marki. Korzysta z tych samych rozwiązań, co inny kompaktowy SUV z Francji, jakim jest Peugeot 3008. W 2022 roku Citroen C5 Aircross został poddany subtelnemu faceliftingowi, a zmodernizowane auta rozpoznamy głównie po nowych przednich reflektorach.
Citroen C5 Aircross – silniki, moc
Gama jednostek napędowych Citroena C5 Aircross jest dość skromna. Obejmuje trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 130 KM, diesla 1.5 BlueHDi 130 KM oraz 225 konną hybrydę typu plug-in opartą na benzynowym silniku 1.6. Niestety w żadnej konfiguracji auto nie jest oferowane z napędem na cztery koła.
Citroen C5 Aircross – wymiary, funkcjonalność
Opisywany model ma 4500 mm długości, 1969 mm szerokości, 1689 mm wysokości i 2730 mm rozstaw osi. Prześwit jest spory i mierzy 219 mm. Standardowa pojemność bagażnika, to 580 litrów (460 litrów w odmianie PHEV), zaś po złożeniu tylnej kanapy 1630 litrów (1610 litrów PHEV).
Citroen C5 Aircross – cena
Ceny Citroena C5 Aircross w bazowej specyfikacji Feel, z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech 130 KM ze skrzynią manualną kosztuje 133 250 zł, a z automatyczną 141 550 zł. Ceny francuskiego SUV-a w wersji Feel z dieslem 1.5 BlueHDi 130 KM zaczynają się od 151 450 zł, za kończą na 173 200 zł (topowa odmiana Shine Pack). Hybrydowa wersja 1.6 PHEV 225 KM z podstawowym wyposażeniem Feel kosztuje 194 650 zł, Feel Pack 196 450 zł, Shine 201 700 zł, a w topowej Shine Pack 206 500 zł.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Citroen C5 Aircross – wrażenia z jazdy
Benzynowa wersja Citroena C5 Aircross jest o 340 kg lżejsza niż hybrydowa benzynowa, a jej masa własna wynosi 1443 kg. Napęd o mocy 130 KM wydaje się być optymalnie dobrany do tego auta i C5 Aircross 1.2 PureTech da się jeździć całkiem sprawnie i dynamicznie, a przy tym dość oszczędnie. Od 0 do 100 km/h C5 Aircross PureTech przyspiesza w 10,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 193 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi ok. 6,8 l/100 km.
Podróż topową odmianą Citroena C5 Aircross uprzyjemniają przyjemne, miękkie materiały użyte do wykończenia wnętrza, a także typowo francuskie resorowanie. To dojrzałe już i dopracowane auto, które wielu osobom przypadnie do gustu i miło zaskoczy nieprzekonanych do francuskiej motoryzacji.
Citroen C5 Aircross – podsumowanie
Kompaktowy SUV Citroena cieszy się sporym zainteresowaniem klientów. Według danych IBRM Samar w 2022 roku od stycznia do końca października udział modelu C5 Aircross w całej sprzedaży marki w Polsce wyniósł 13,91 proc. Tym samym opisywane auto znalazło się na 3 pozycji najczęściej wybieranych modeli Citroena, po C3 i C4, a tuż przed C3 Aircross.
Rywalami Citroena C5 Aircross są takie modele, jak m.in. Peugeot 3008, Opel Grandland, Renault Austral (wcześniej Kadjar), Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq, SEAT Ateca, Jeep Compass, Toyota Corolla Cross czy SsangYong Korando. Citroen C5 Aircross dobrze wygląda i nie najgorzej jeździ. Wielu osobom ten SUV może przypaść do gustu.
Konfigurator Citroena C5 Aircross znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek