Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743462610619 3.0.14

Peugeot e-Partner i e-Rifter – elektryczni pomocnicy w biznesie

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
3 Sty '22 (aktualizacja 21 Mar '25)
Peugeot e-Partner i e-Rifter – elektryczni pomocnicy w biznesieŹródło: IBRM Samar

Peugeot Partner to ikona segmentu kombivanów, na rynku obecny jest od 1996 roku. Trzecia generacja modelu zadebiutowała w 2018 roku jako osobowy Rifter i dostawczy Partner. Istnieje także wersja elektryczna.

Segment kombivanów, bardzo dziś popularnych wśród aut określanych jako użytkowe, zaistniał w drugiej połowie lat 90. XX wieku, za sprawą takich modeli, jak bliźniacze konstrukcje Peugeot Partner & Citroen Berlingo oraz konkurencyjne Renault Kangoo. Auta tego typu szybko się przyjęły i dziś większość producentów, ma kombivany w swojej ofercie.

Przestrzeń ładunkowa e-Partnera wynosi 3,3 metra sześciennegoŹrodło: IBRM Samar
Przestrzeń ładunkowa e-Partnera wynosi 3,3 metra sześciennego

Także ten segment rynku dosięgnęła elektromobilność. Ba, koncern Stellantis poszedł nawet dużo dalej ogłaszając, że osobowe wersje aut użytkowych będą oferowane wyłącznie z napędem elektrycznym. To odważny ruch, jednak tak dziś wygląda motoryzacyjna rzeczywistość i przyszłość. Sprawdziliśmy zatem, co oferuje osobowy Peugeot e-Rifter oraz dostawcza odmiana e-Partner.

Peugeot e-Partner – funkcjonalność

Wymiary zewnętrzne Peugeota e-Partnera w opisywanej, krótkiej odmianie nadwozia, to: 4403 mm długości, 1848 mm szerokości, 1796 mm wysokości i rozstaw osi 2785 mm. Wersja Long ma 4753 mm długości, 1848 szerokości i 1812 mm wysokości, zaś rozstaw osi jest dłuższy o 19 cm i mierzy 2975 mm. Przestrzeń ładunkowa e-Partnera wynosi 3,3 metra sześciennego, zaś w odmianie Long 3,9 m³. Maksymalna ładowność krótkiego e-Partnera, to 800 kg. Odmiana z napędem spalinowym także ma pojemność przestrzeni ładunkowej 3,3 m³.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Peugeot e-Partner – konkurenci

Rywale rynkowi Peugeota e-Partnera, to przede wszystkim bliźniacze Citroen e-Berlingo Van oraz Opel e-Combo Cargo. Bazująca na nich Toyota ProAce Verso nie jest (jeszcze?) oferowana z napędem elektrycznym, podobnie jak Volkswagen Caddy. Ford Tourneo/Transit Connect wkrótce zadebiutuje w nowej odsłonie. W tej sytuacji jedynym konkurentem dla elektrycznego Peugeota e-Partner spoza koncernu Stellantis, jest napędzane energią elektryczną Renault Kangoo. Tańszy, można powiedzieć budżetowy, kombivan Renault Express Van, czyli wcześniejsza Dacia Dokker, nie jest oferowany z napędem elektrycznym.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Peugeot e-Rifter – funkcjonalność

Czym innym jest funkcjonalność, jakiej oczekuje się od małego dostawczaka, a co innego liczy się w przypadku kombivana w wersji osobowej. Tu ważna jest wygoda pasażerów oraz możliwości przewozowe, ale raczej w bagażniku. Ten ostatni w e-Rittnerze ma pojemność 597 litrów (tak samo jak w wersji z napędem spalinowym). Wymiary e-Riftera, to: 4403 mm długości, 1921 mm szerokości, 1837 mm wysokości i 2785 mm rozstaw osi.

Peugeot e-Rifter – rywale rynkowi

Podobnie jak w przypadku e-Partnera, osobowy e-Rifter największą konkurencję ma w ramach grupy Stellantis, czyli w postaci elektrycznej odmiany Citroena e-Berlingo oraz Opla Combo eLife. Nowe Renault Kangoo nie jest jeszcze oferowane w wersji osobowej, Volkswagen Caddy nie ma jeszcze wariantu elektrycznego, a na nowego Forda Tourneo Connect oraz „francuskiego” Fiata Doblo jeszcze chwilę trzeba poczekać.

Moc uzyskiwana z silnika elektrycznego, to 136 KMŹrodło: IBRM Samar
Moc uzyskiwana z silnika elektrycznego, to 136 KM

Peugeot e-Partner i e-Rifter – napęd, moc, zasięg

Peugeoty e-Partner i e-Rifter oferowane są napędem elektrycznym 50 kWh. Moc uzyskiwana z silnika elektrycznego, to 136 KM (100 kW), zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje francuskiemu elektrovanowi 11,2 sekundy, zaś zasięg na jednym naładowaniu, według producenta, to 278 km. Tyle w teorii. W zimowych warunkach i przy bardzo spokojnej jeździe trudno było bowiem osiągnąć zasięg 200 km i wynosił on raczej ok. 160-170 km. Prędkość maksymalna została ograniczona do 130 km/h.

Zasięg na jednym naładowaniu, według producenta, to 278 km.Źrodło: IBRM Samar
Zasięg na jednym naładowaniu, według producenta, to 278 km.

Peugeot e-Partner i e-Rifter – cena

Elektryczne odmiany e-Riftera i e-Partnera są od bazowych odmian z napędem spalinowym droższe średnio o ok. 50-60 tys. zł. Peugeot e-Partner z krótkim nadwoziem trzydrzwiowym, w odmianie Standard 800 kg kosztuje 143 796 zł (odmiana Long 158 064 zł). Ceny osobowego e-Riftera w bazowej specyfikacji Active Pack zaczynają się od 148 700 zł, zaś topowa odmiana GT, jaką mieliśmy okazję testować, wyceniona została na 172 400 zł.

e-Riftera napędza silnik elektryczny 50 kWŹrodło: IBRM Samar
e-Riftera napędza silnik elektryczny 50 kW

Peugeot e-Partner i e-Rifter - podsumowanie

Francuski kombivan z lwem na masce z bezemisyjnym napędem, to ciekawa alternatywa dla odmian spalinowych. Jednak minusem elektrycznych kombivanów są ich wysokie ceny oraz relatywnie mały zasięg. Aby zwiększyło się zainteresowanie takimi modelami, producent powinien pomyśleć o wersji z większym zasięgiem oraz bardziej konkurencyjnie kształtować ceny. Większość kombivanów startuje bowiem z cenami od ok. 85-90 tys. zł. Czy opisany wyżej odważny ruch koncernu Stellantis przyniesie dobrą sprzedaż elektrycznych kombivanów? Sprawdzimy to w odpowiednim czasie.

Konfigurator Peugeota e-Partner i e-Rifter znajdziesz w AutoKatalog.pl.

Podziel się ze znajomymi