SEAT Arona FR – wciąż atrakcyjny
Średnia ocena8.8
8.8Śr. ocena
Choć zadebiutował blisko 7 lat temu, SEAT Arona wciąż jest jedną z najbardziej atrakcyjnych propozycji w segmencie B-SUV. Sprawdziliśmy topową wersję FR.
Arona to crossover zaliczany do segmentu B, którego produkcja ruszyła w 2017 roku. Opisywane auto jest najmniejszym crossoverem w ofercie hiszpańskiej marki, pozycjonowanym niżej od kompaktowego SUV-a SEAT Ateca. W 2021 roku Arona oraz spokrewniona z nią Ibiza przeszły facelifting. W najbliższych latach prawdopodobnie możemy się spodziewać nowej generacji Arony. Póki co, mimo długiej już obecności na rynku, Arona nadal jest godna rozważenia.
SEAT Arona – silniki, moc
Mały crossover SEAT-a oferowany jest z benzynowymi silnikami. Dwie słabsze jednostki TSI mają pojemność 1.0 i moce 95 oraz 110 KM. Flagowa wersja FR oferowana jest w wariancie 110 KM oraz z mocnym 150 konnym silnikiem 1.5 TSI i skrzynią automatyczną dwusprzęgłową DSG.
SEAT Arona – wymiary, funkcjonalność
Wymiary Arony wynoszą: 4153 mm długości, 1780 mm szerokości i 1537 mm wysokości. Rozstaw osi ma 2566 mm, a prześwit 190 mm. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 400 litrów, a maksymalna, czyli po złożeniu tylnej kanapy – 1280 litrów.
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
SEAT Arona – wrażenia z jazdy
Arona to w pewnym sensie podwyższona Ibiza i auto, które od pierwszych chwil wzbudziło naszą sympatię. Mimo, że na rynku obecna jest prawie 7 lat, Arona wciąż może naprawdę się podobać. Wnętrze uporządkowane w sposób typowy dla marek Volkswagena, wszystko jest tutaj czytelne i pod ręką.
Testowany egzemplarz wyposażony był w silnik 1.5 TSI 150 KM, który w aucie ważącym 1268 kg jest naprawdę mocny. Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm, prędkość maksymalna 210 km/h, a od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 8,4 sekundy. Średnie zużycie paliwa według WLTP wynosi 5,3 l/100 km, a w mieście – według naszych obserwacji – średnio 8,5 l/100 km. Arona FR atrakcyjnie wygląda i jeździ całkiem żwawo. Ten niepozorny crossover ma wiele atutów i przypadłby do gustu wielu osobom.
SEAT Arona – cena
Jednym z wielu atutów Arony są rozsądne ceny. Najtańsza wersja Style z podstawowym silnikiem 1.0 TSI 95 KM i manualną skrzynią pięciobiegową kosztuje 84 900 zł. Nieco lepiej wyposażona wersja Marina z jednostką 1.0 TSI 110 KM i manualną skrzynią o sześciu przełożeniach, wyceniona została na 91 500 zł. Topowa Arona FR 1.5 TSI 150 KM DSG oferowana jest za cenę 120 700 zł.
SEAT Arona – podsumowanie
Konkurencja nie śpi i na tle np. nowej generacji Hyundaia Kony, która pojawiła się na rynku w 2023 roku, SEAT Arona może się wydawać nieco przestarzały. Stoi za nim jednak solidna niemiecka technika i pokrewieństwo z Volkswagenem T-Cross oraz Skodą Kamiq. Alternatywą dla hiszpańskiego crossovera może być także Ford Puma, Peugeot 2008, Renault Captur, czy Toyota Yaris Cross. SEAT Arona choć to jeden z najstarszych modeli w swoim segmencie, to jednocześnie jeden z najbardziej godnych polecenia crossoverów segmentu B
Konfigurator SEAT Arona znajdziesz w AutoKatalog.pl.